PracaGrupypl.praca.dyskusjez serii "humor z ogłoszeń" › Re: z serii "humor z ogłoszeń"
    From: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: z serii "humor z ogłoszeń"
    Date: Wed, 16 Jul 2003 01:09:29 +0200

    Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> napisał w wiadomości
    news:m2k7ajqubl.fsf@pierdol.ninka.net...
    > rzeczy stoi na glowie.
    >
    > dla porownania: w usa studia MBA sa takie same, jak kazde inne. fakt,
    > ze jakas czesc ludzi podejmuje je juz pracujac, nie zmienia tego, ze
    > wiele osob traktuje je jako pierwsza uczelnie/studia jakie robia.

    W Polse MBA sa tylko podyplomowe (chyba ze cos doszlo?) i bardzo drogie.
    Renome zrobily pierwsze roczniki, poniewaz z racji ceny chodzili na nie
    glownie ludzie juz na stanowiskach, uzupelniajacy "przekwalifikowanie" na
    marketing i zarzadzanie ludzmi i przedsiebiorstwami (typu filolog angielski
    bedacy prezesem firmy zachodniej, bo jako pierwszy w Polsce dogadywal sie z
    naczalstwem koncernu na poczatku lat 90-ych i tak juz sprytny chlopak
    awansowal az na sam szczyt).
    Zrobil sie wtedy taki elitarny klub wzajemnie popierajacych sei absolwentow,
    bo wielu ludzi poznalo sie na tych studiach i potrafilo wykorzystac te
    kontakty.
    Uczelnie poczuly kase i teraz co szkola to MBA chce otwierac,o roznym
    zapewne poziomie, a jednoczesnie gdy zwiekszyl sie % zwyklych ludzi
    robiacych tam podyplomowki, to okazalo sie, ze i dla nich nie ma juz pracy
    na zawolanie.
    Roznica cenowa sprzed 3 czy 4 lat, zwykle studia podyplomowe 2 semestralne
    na Uniw Szczecinskim 2400zl, MBA na tymze 15000 wraz z perspektywa wydania
    dodatkowo kilku tysiecy na zakup literatury. Nie wiem na ile to sie zmienilo
    i w ktora strone.

    pzdr
    Krzystzof