PracaGrupypl.praca.dyskusjez serii "humor z ogłoszeń" › Re: z serii "humor z ogłoszeń"
    From: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: z serii "humor z ogłoszeń"
    Date: 15 Jul 2003 22:04:26 GMT

    "Tomasz Łukaszewicz" <t...@l...net> wrote:
    > Kto zresztą wie, czy lepiej wysyłać na MBA starszawego, przeciążonego
    > robotą dyrektora, który i tak nie ma na nic czasu i zadania ze studiów
    > będzie zlecał swoim pracownikom (znany mi przypadek!), czy młodego
    > człowieka, który przynajmniej się do tych studiów przyłoży.

    Różne są teorie. Czasami lepiej, bo to są generalnie jednak studia
    dla ludzi którzy mają doświadczenie zawodowe i to raczej już na
    stanowiskach kierowniczych a brak im wiedzy z zarządzania. Tyle,
    że jeśli to ma się odbyć tak jak piszesz to sensu żadnego - poza
    otrzymaniem fajnego papierka - nie ma. Z drugiej strony młody
    bez doświadczenia pewnie, że się przyłoży ale doświadczenia
    zawodowego i wiedzy praktycznej w ten sposób nie nabędzie.
    Dołoży sobie tylko trochę wiedzy z zarządzania. Na poważnym
    pracodawcy raczej takim dyplomem bez doświadczenia zawodowego
    wrażenia nie zrobi, choć oczywiście pośród innych kandydatów
    bez jednego i drugiego będzie potencjalnie lepszym. Tylko,
    że z drugiej strony najczęściej rekrutują (decydują) kierownicy
    średniego szczebla i bardzo często taki absolwent MBA albo
    np. ktoś z doktoratem postrzegany jest przez nich jako...
    zagrożenie dla samych siebie w przyszłości (bo mają jedynie
    magistra).

    PS. Zastrzegam, że napisałem generalizując. Przypadki są różne.

    --
    FYI: "Ja jestem osłem i Ty jesteś osłem" -- Anthony de Mello
    A tak poza tym to dziś jest mój 10361 dzień życia, sprawność