PracaGrupypl.praca.dyskusjez cyklu jak to nasi pracodawcy nie placa za urlop i wiele wiele innych rzeczy....... › Re: z cyklu jak to nasi pracodawcy nie placa za urlop i wiele wiele innych rzeczy.......
    From: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: z cyklu jak to nasi pracodawcy nie placa za urlop i wiele wiele innych
    rzeczy.......
    Date: Tue, 7 Dec 2004 17:51:40 +0100
    Sender: o...@o...pl@gw2.interpc.pl

    Daniel Rychcik w news:slrncrb5ls.3hb.muflon@devil.hell.org napisał(a):

    > I, jak widać po tym poście, od całej tej bandy pseudo-dyslektyków

    Nie wiem czy faktycznie jestem dyslektykiem/dysortografem - jakoś nigdy mnie
    to nie interesowało. Temat ostatnio zrobił się modny więc zerknąłem w objawy
    i odniosłem wrażenie, że część może odnosić się do mnie.

    > różnisz się również tym, że się starasz

    Przy każdym poście :-) Jednym ze sposobów, który poprawia mój wizerunek pod
    tym względem jest umiejętne formułowanie wypowiedzi. Często jest tak, że
    jakiś wyraz budzi moje wątpliwości. Jeśli nie mam możliwości aby sprawdzić
    pisownię to nie pisze na siłę, tylko stosuję coś co oddaje ten sam sens. Dla
    przykładu gdybym nie wiedział jak zapisać "nieważne", zastąpiłbym ten wyraz
    sformułowaniem "to bez znaczenia", które jest bezpieczniejsze.

    > (ja nawet tego 'swetra' nie wyłapałem - a na takie rzeczy
    > jestem czuły jak pies ;-).

    :-) W tym miejscu się zatrzymałem i było wahanie... swetr... sweter? Na
    szybko chciałem zastąpić innym wyrazem, ale płaszcz brzmiał zbyt poważnie,
    bluza jakoś za 'cienko' ;-) Nie sprawdziłem pisowni (chociaż w trakcie
    pisania posta sprawdzałem kilka innych wyrazów) ponieważ uznałem, że
    ewentualna pomyłka nie będzie aż tak tragiczna :-)

    > W ogóle zauwazyłem ciekawą prawidłowość: ludzie z _prawdziwą_
    > dysleksją (znam raptem dwóch) z reguły starają się jak mogą, żeby
    > błędów nie robić.

    Gdybym miał dokonać bardzo szybkiego podziału dysortografów/dyslektyków to
    wyglądałby on tak:
    1. Ci, którzy dobrowolnie owego zaburzenia sobie nie wybrali. Akceptują to,
    że jest im trudniej, ale starają się ograniczyć skutki.
    2. Ci, którzy również sobie zaburzenia nie wybrali, ale skoro już jest to
    dlaczego nie skorzystać?
    3. Ci, z którymi wszystko jest OK, ale wykorzystują możliwości jakie los im
    daje aby żyło się łatwiej. Tylko czy na pewno na tym można skorzystać?

    pozdrawiam
    Greg