PracaGrupypl.praca.dyskusjewysokosc plac/wydajnosc › Re: wysokosc plac/wydajnosc
  • Data: 2006-08-16 21:22:38
    Temat: Re: wysokosc plac/wydajnosc
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Any User napisał(a):
> [...]

    i?

    > Ale ja nie miałem na myśli sytuacji, gdy pracownik staje się kompletnie
    > nieprzydatny firmie, tylko nieco inną sytuację, gdy pracownik wziął udział
    > w rozkręceniu firmy, a teraz ma jakieś tam stanowisko i całkiem dobrze
    > sobie radzi. No i przychodzi ktoś, kto wprawdzie by rozkręcić firmy nie
    > umiał, ale ma powiedzmy 10% większą wydajność przy bieżącej pracy
    > od dotychczasowego pracownika. No i bieżący jest zastępowany tym
    > nowym.

    jest nieprzydatny. Umowa o prace to nie malzenstwo (koscielne) - w
    kazdej chwili, jesli ktoras ze stron przestanie byc zadowolona ze
    wspolpracy, mozna ja rozwiazac. A wydajnosc 10%.... Oznacza w
    najlepszym razie mniejsze zyski, a w najgorszym - upadek firmy z powodu
    presji konkurencji.

    > I stosując tego typu porównanie - tak, byłbym gotów z czystej sympatii
    > i wdzięczności zatrudniać tego pierwszego pracownika, a to właśnie
    > dlatego, że z nim rozkręcałem tą firmę.

    zatem rozumiem, ze bylbys "z czystej sympatii i wdzięczności
    zatrudniać" fachowca od remontu lazienki o 10% dluzej niz potrzebujesz
    (i placic za to)? Podobnie zreszta placic w sklepie rachunki
    powiekszone o 10% (bo te sprzedawczynie znam od lat), za benzyne (bo
    pompiarz to szwagier sasiada), itp itd?

    Czy tez jest tak jak w dowcipie o bacy i prezesie spoldzielni rolnej:

    - Dacie krowę do spółdzielni?
    - Dom.
    - Dacie konia do spółdzielni?
    - Dom.