PracaGrupypl.praca.dyskusjewysokosc plac/wydajnosc › Re: wysokosc plac/wydajnosc
    From: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: wysokosc plac/wydajnosc
    Date: Mon, 14 Aug 2006 20:12:21 +0000 (UTC)

    Dnia Mon, 14 Aug 2006 13:10:36 +0200, Michał <s...@p...onet.pl>
    w <ebplsr$rqb$1@news.onet.pl> napisał:

    > Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał w wiadomości

    > No może urzędy ważniejsze dla państwa to może nie, ale taki UP - co by
    > szkodziło jeżeli ktoś by tam rejestrował bezrobotnych ?? Zamiast przyłazić i
    > podpisywać się( ile urzędasów w skali Polski tam siedzi) można by przyjść do
    > UP przjechać kartą albo coś w tym stylu ...Można też zapytać po co wogóle do
    > wyznaczanie terminów ???

    Po to, aby chocaiż troszkę uupierdliwić bycie zarejestrowanym
    bezrobotnym i jednoczesne odwalanie lewizny.

    > Znałęm osoby pracujące a zarejetrowane w UP które wyskakiwały na 15 min żeby
    > sie podpisać. Po co to wszytko skoro to nie działa ?? Jakie pańśtwo ma %
    > straty z tytułu tych oszukujących bezrobotnych a jakie z tytułu zatrudniania
    > masy ludzi w sumie nie skutecznych.

    Widać coś takiego opłaca się bardziej, niż trzymanie na bezrobociu
    jeszcze dodatkowo obsadę UP.

    > A gdyby tak puścić taki urząd na wolny rynek - kto zarejetruje więcej albo
    > kto więcej znajdzie bezrobotnym prace ten więcej dostanie kasy ?? Co by

    Tutaj musiałabybyć jakaś dobra metoda liczenia. Bo z jednej strony -
    narejestrować bezrobotnych t obetka.
    Z drugiej - prywatny UP mógłby odmawiać rejestracji absolwentów liceum
    ogólnokształcącego, gdyż takim na przykład (zgaduję) ciężko znaleźć
    pracę, a chętnie rejestrowałby absolwentów informatyki, którzy pracę
    raczej znajdą sobie sami.

    > szkodziło jakby zamiast 1 UP było 6 jeżeli kosztowało by to taniej.
    > To tylko takie "gdybanie magika" ale z pewnością rozwiązanie by się
    > znalazło.
    > Albo dlaczego np. płacąc ubezpieczenie do ZUSu nie mogę iść prywatnie się
    > leczyć u stomatologa - przynajmniej nie u wszystkich ?? Jak rozbije samochód

    Mozesz, płacisz prywatnie. NFZ refunduje tylko podstawowe świadczenia,
    nie wiem czy na przykład białe fotoutwardzalne plomby.

    > to PZU jakoś nie wyznacza mi u któego mechanika mam naprawiać ...

    Bo nieszczególnie masz wybór, czy wstawić sobie drzwi z plastiku,
    aluminium, stali, czy ze złotymi klamkami.
    Dodatkowo - lekarze to strasznie inna bajka, podobnie nośna, jak sfera
    budżetowa.

    ja czyli jakub
    Revoke.