PracaGrupypl.praca.dyskusjewysokosc plac/wydajnosc › Re: wysokosc plac/wydajnosc
    From: "Jan Słupicki" <j...@p...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: wysokosc plac/wydajnosc
    Date: Mon, 14 Aug 2006 19:21:33 +0200

    > A ten burdel w prywatnych firmach się skończy kiedy się skończy tania siła
    > robocza, kiedy firmy zaczną naprawde kalkulować opłacalnośc pracownika
    > wtedy
    > może zaczną myśleć.
    > Ciekawe jak wyglądała by sytuacja w tych firmach gdyby naprawde trzeba
    > było
    > ludziom płacić po 1000 euro.
    > Nie zawsze dałoby się podnieść płace, bo konkurencja nie śpi.

    Mam inne doświadczenia. Kilka lat pracowałem w dużych firmach zagranicznych.
    Pensje mieliśmy właśnie 1000-1500 euro a organizacja pracy i marnotrawstwo
    czasu było porażające. Jedna firma zbankrutowała (co wydaje się faktem
    pozytywnym)
    ale druga odnosi sukcesy na rynku. Mam wrażenie że powyżej pewnych rozmiarów
    firma odnosi sukcesy dzięki samej swej wielkości. Takie firmy mają też
    niewielką
    konkurencję bo obsługują inne wielkie firmy które wolą sporo przepłacić niż
    bawić
    się we współprace z mniejszymi choć prężniejszymi firmami.

    --
    Jan Słupicki