PracaGrupypl.praca.dyskusjewypowiedzenie umowy o prace ze skutkiem natychmiastowym › Re: wypowiedzenie umowy o prace ze skutkiem natychmiastowym
    From: "Wielki Kot" <w...@a...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: wypowiedzenie umowy o prace ze skutkiem natychmiastowym
    Date: Fri, 25 Mar 2005 17:16:42 +0100

    Użytkownik "Pawel" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:d2142h$of7$1@news.onet.pl...
    > jaja
    > >
    > Nie, nie robie sobie jaj. Chce odejsc od obecnego pracodawcy i zaczac
    > pracowac u innego, jak najszybciej, ale rowniez jak najbardziej korzystnie
    > dla mnie. A w kwestiach moralnych... to np. nadgodziny powinny byc
    > wynagradzane finansowo czy traktowane jako wklad w rozwoj firmy? Takie
    > pytanie, wlasciwie retoryczne...
    >
    > No i jeszcze jest kwestia urlopu (w sumie 5 dni) - czy za to rowniez mi
    > przysluguje dodatkowe wynagrodzenie?
    >
    > PK

    A więc tak na poważnie - z tym wypowiedzeniem w takim trybie to naprawdę
    sobie nie rób jaj - w sądzie nie masz szans (i jeszcze koszty zastępstwa
    zabulisz)

    Najlepiej po prostu się dogadaj z Pracodawcą, a jeżeli się nie dogadasz to
    złóż wypowiedzenie w normalnym trybie (do końca marca jeszcze zdążysz )

    Oczywiście nadgodziny to (oczywiścietylko teoretycznie w sensie stricte
    prawnym) to zawsze nadgodziny i jeżeli pracujesz w nadgodzinach, to
    Pracodawca ma 2 możliwości, albo powinien dać ci dodatkowy dzień wolny, albo
    wypłacić ekwiwalent z tym, że decyzja należy do pracodawcy/

    A z wypowiedzeniem i urlopem niewykorzystanym to się od niedawna zmieniło -
    jeszczwe bodajże 1.5 roku temu urlop MÓGŁ byc udzielony TYLKO NA WNIOSEK
    PRACOWNIKA - ewentualnie zgodnie z planem urlopów i jeżeli pracownik złożył
    wypowiedzenie, to urlop mu zostawał i pracownik dostawał ekwiwalent, obecnie
    pracodawca (o ile pracownik złożył wypowiedenie ma prawo "wyslac go na
    zaległy urlop" w okresie wypowiedenia - i z ekwiwalentu nici, podobnie może
    "przyznać" ci dni wolne w zamian za nadgodziny również w okresie
    wypowiedzenia - i z ekwiwalentu również nici).

    Aha i nie nalezy zapominać że ewentualny urlop rozlicza się proporcjonalnie,
    tzn jeżeli przysługuje ci w roku 26 dni urlopu, a zwalniasz się od maja to
    26 dzieli się na 4 (bo przepracowałeś 4 miesiące i wychodzi ci należny
    urlop, na pocieszenie ułamki zaokrągla sie w górę :), ale jeżeli jeszcze
    przed tym jak złozyłeś wypowiedzenie wykorzstaleś jakiś urlop - to
    oczywiście od tej wyliczonej sumy odejmuje się to co już wykorzystałeś.

    I jeszcze jedno, jeżeli pracodawca nie będzie chciał cie w okresie
    wypowiedzenia zwolnić z obowiązku świadczenia pracy, tylko ograniczy się do
    puszczenia cię na urlop oraz dania dni wolnych za nadgodziny, to przysługuje
    ci od 1 do 2 dni dodatkowego płatnego urlopu na poszukiwanie pracy (1 dzień
    przy 1-miesięcznym wypowiedzeniu a 2-dni przy 3-miesięcznym)

    i to chyba wszystko

    Kot pozdrawia

    gg 2778755
    Tlen - w...@t...pl