PracaGrupypl.praca.dyskusjewypowiedzenie umowy o prace ze skutkiem natychmiastowym › Re: wypowiedzenie umowy o prace ze skutkiem natychmiastowym
    From: "Jotte" <t...@W...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: wypowiedzenie umowy o prace ze skutkiem natychmiastowym
    Date: Fri, 25 Mar 2005 10:00:24 +0100

    W wiadomości news:d1vdo0$grp$1@nemesis.news.tpi.pl szomiz
    <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> pisze:

    [cut przydługawe perory]

    > Na koniec prosba. Bez demagogii i
    > populizmu w temacie praw pracowniczych. Idz ze swoimi teoriami do tych
    > ktorych nie chronia uklady zbiorowe i urzedowe regulaminy.
    Demagogię (twoją) wyciąłem. Zbędne dywagacje również.
    Wyjaśnię Ci kilka rzeczy, bo chyba nie rozumiesz.
    To pracownicy z własnej woli i potrzeby zakładają związki zawodowe. Dzieje
    się to na gruncie obowiązującego prawa. (Prawa, do którego możesz podchodzić
    i oceniać je jak zechcesz, ale masz się do niego stosować.)
    To pracownicy przychodzą do związku zawodowego po ochronę, wsparcie, porady,
    a nie odwrotnie.
    Gdyby związki zawodowe nie były potrzebne, to by ich po prostu nie było.
    Wreszcie - to przedstawiciele związków w interesie pracowników negocjują
    układy zbiorowe pracy, wpływają na kształt prawa pracy (prawo pracy to nie
    tylko KP), a także inne uregulowania prawne. Obowiązkiem (zarówno tzw.
    pracodawcy jak i pracownika) jest przestrzegać przepisów, a ich prawem -
    korzystać z nich.
    Ewentualne wątpliwości rozstrzygają przewidziane do tego instytucje, w tym
    sądy.

    > Podejrzewam ze Cie wysmieja.
    Szczerze mówiąc niespecjalnie martwią mnie Twoje podejrzenia.
    Bez urazy oczywiście. :-)

    > Ci bardziej swiadomi realiow powiedza Ci nawet jak
    > uproscic zycie ICH pracodawcom, zeby im zylo sie lepiej.
    Masz jakieś rzetelne przesłanki w tym względzie, czy tak sobie twierdzisz?
    Zresztą - niech ułatwiają. Ja im przeszkadzał nie będę, to przecież ich
    sprawa.
    Jak dla mnie mogą przychodzić do pracy w obrożach.

    > Podejrzewam, ze stoimy po roznych stronach barykady
    > wzniesionej przez urzednikow :-)
    Przynajmniej części tych podejrzeń nie podzielam.

    > EOT
    A proszę bardzo. Tylko po co w takim razie zadajesz mi pytania? Dla
    przyjemności pisania?

    Jotte.