PracaGrupypl.praca.dyskusjewypowiedzenie-pytania › Re: wypowiedzenie-pytania
  • Data: 2005-11-22 16:12:56
    Temat: Re: wypowiedzenie-pytania
    Od: Kaizen <x...@c...sz> szukaj wiadomości tego autora

    Pięknego dnia Tue, 22 Nov 2005 13:22:20 +0100, Agnieszka Żywno
    <a...@p...onet.pl> zakodował:

    >To zależy co ma wpisane na umowie o pracę tzn. jaki zakres obowiązków.
    >Jeśli na umowie nie mam o tym mowy to może ich olewa i nie pracować.

    Nieprawda - KP:
    Art. 22. § 1. Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje
    się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod
    jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez
    pracodawcę, a pracodawca - do zatrudniania pracownika za
    wynagrodzeniem.

    >Jeśli powyższe prawda to tak jest.
    >Zresztą sama tak miałam tzn. zwolnili mnie z obowiązku przychodzenia do
    >pracy.

    To, że pracodawca MOŻE zwolnić z tego obowiązku - ale nie musi płacić
    "za darmo". Nie zmienia to faktu, że wykonywanie pracy jest
    podstawowym obowiązkiem pracownika i nie wywiązanie się z niego może
    stanowić podstawię do rozwiązania umowy w trybie art. 52 KP.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded