PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie przez pracownika

  • 1. Data: 2004-05-02 18:52:16
    Temat: wypowiedzenie przez pracownika
    Od: "Sarna" <sarnea@NO_SPAM.wp.pl>

    Witajcie
    pracuje w jednym z łódzkich hipermarketow, poniewaz czuje sie wyzykiwany
    (1000brutto, nadgodziny, konflikty z kier.) postanowilem wypowiedziec umowe.
    jestem zatrudniony na czas okreslony. 40 godz. tydzien pracy (pn.-pt)

    1. chciałbym sie dowiedziec czy dobrze obliczylem: jezeli okres
    wypowiedzenia to 2 tyg. i zloze je 4 maja to pracuje do 21 maja ? (gdzies
    jeszcze czytalem, ze przy 2 tygodniowym okresie wypowiedz. prace musze
    zakonczyc wraz z koncem tygodnia tj.w sobote??)

    2. czy skladając wypowiedzenie 4 maja moge isc od np.5 maja na zwolnienie ?
    (atmosfera w pracy jest nie za ciekawa i chcialbym sobie oszczedzic nerwow)
    czy przypadkiem nie bede musiał odpracowac tych dni, ktore bylem na
    zwolnieniu ??

    3. czy w wypowiedzeniu musze podawac jego powód?

    3. poza tym w moim grafiku pojawily sie nastepujace godziny pracy:
    8.00-16.15 - gdy spytalem dlaczego 16.15 a nie 16.00 usłyszalem, ze to moja
    przerwa - przeciez ta przysluguje mi ustawowo po 6h pracy i wlicza sie ja do
    czasu pracy? (czy sie myle?) co moge z tym zrobic?

    a moze po prostu isc na zwolnienie i czekac, az mnie sami zwolnia??

    z góry dzieki za Re.
    pozdrawiam Sarna

  • 2. Data: 2004-05-02 19:09:35
    Temat: Re: wypowiedzenie przez pracownika
    Od: Fabio <f...@a...inetsolutions.pl>

    In article <c73g1j$4gv$1@atlantis.news.tpi.pl>, sarnea@NO_SPAM.wp.pl
    says...

    > 2. czy skladaj?c wypowiedzenie 4 maja moge isc od np.5 maja na zwolnienie ?

    To pytanie mozesz zadac na grupie pl.polaczki.kombinatorstwo.

    ..:: fabio

  • 3. Data: 2004-05-02 19:22:18
    Od: "Sarna" <sarnea@NO_SPAM.wp.pl>

    Użytkownik "Fabio" <f...@a...inetsolutions.pl> napisał w wiadomości
    .
    > In article <c73g1j$4gv$1@atlantis.news.tpi.pl>, sarnea@NO_SPAM.wp.pl
    > says...

    > To pytanie mozesz zadac na grupie pl.polaczki.kombinatorstwo.
    >
    > ..:: fabio

    prosilem o odpowiedz a nie komentarz ;)
    poza tym atmosfera w pracy na prawde nie jest mila (psychicznie nadaje sie
    na zwolnienie chorobowe) i przede wszystkim zalezy mi na tym, aby jak
    najszybciej przestac do tej pracy chodzic.
    nie zalezy mi na siedzeniu na zwolnieniu, ani tez na wynagrodzeniu za ten
    okres, etc.
    Sarna

  • 4. Data: 2004-05-02 19:47:26
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Użytkownik "Sarna" <sarnea@NO_SPAM.wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jeszcze czytalem, ze przy 2 tygodniowym okresie wypowiedz. prace musze
    > zakonczyc wraz z koncem tygodnia tj.w sobote??)

    Aby wypowiedzieć umowę o pracę na czas określony, w umowie musi być
    klauzula o możliwości rozwiązania za 2-tyg. wypowiedzeniem.
    Umowa o pracę będzie trwać do soboty 22.05.2004 (musi kończyć się w
    sobotę).

> [...]
    nerwow)
    > czy przypadkiem nie bede musiał odpracowac tych dni, ktore bylem na

    Tak, możesz, zwolnienia lekarskiego się nie odpracowuje. Za pierwsze 33
    dni wynagrodzenie chorobowe płatne przez pracodawcę.

    > 3. czy w wypowiedzeniu musze podawac jego powód?

    Nie musisz.

> [...]
    ja do
    > czasu pracy? (czy sie myle?) co moge z tym zrobic?

    Jeżeli chcesz się zwolnić, to nie ma to już dla Ciebie znaczenia, po co
    się denerwować?
    > a moze po prostu isc na zwolnienie i czekac, az mnie sami zwolnia??

    Podczas krótkotrwałego zwolnienia lekarskiego nie można wypowiedzieć, ani
    zwolnić pracownika, dopiero po powrocie do pracy.
    Jeżeli sam rozwiążesz umowę o pracę przez pierwsze 3 miesiące nie
    otrzymasz zasiłku dla bezrobotnych, dlatego czasem lepsze jest
    wypowiedzenie przez pracodawcę.

    Pozdrawiam

    wa

  • 5. Data: 2004-05-02 20:54:56
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 2 May 2004 21:47:26 +0200, "waczek"
    <w...@i...pl> zakodował:

    >Podczas krótkotrwałego zwolnienia lekarskiego nie można wypowiedzieć,

    Z tym i poprzednimi stwierdzeniami zgadzam się.

    > ani
    >zwolnić pracownika, dopiero po powrocie do pracy.

    Ale to już nie jest prawda - można zwolnić pracownika np. za
    naruszenie podstawowych obowiązków.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 Aktualność prawa w Polsce występuje w okresie przejściowym