PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie na okresie próbnym

  • 1. Data: 2003-05-24 08:57:00
    Temat: wypowiedzenie na okresie próbnym
    Od: "d:mj" <m...@o...pl>

    Witam!

    Od 5 maja pracuję w firmie X w Krakowie. Jestem na okresie próbnym. Na
    rozmowie wstępnej uzgodniliśmy stawkę 720zł za 3/4 etatu. Ponieważ główna
    siedziby fimy jest w Warszawie, musiałem czekać aż przyjdzie moja umowa. Z
    tego co się orientuję, zgodnie zprawem powinienem dostać umowę max. w 7 dni.
    Umowę dostałem i podpisałem dopiero wczoraj - 23 maja. W umowie była wpisana
    stawka 650zł zamiast uzgodnionego 720.
    Żeby było ciekawiej, razem z umową dostałem tygodniowe wypowiedzenie. W
    związku z tym mam pytanie:
    Skoro w umowie nie ma żadnej wzmianki o okresie wypowiedzenia, to czy można
    mnie zwolnić w tydzień? Umowa była podpisana na okres od 5 maja do 17 lipca.
    Wiem, że w przypadku umów na czas określony jeśli nie ma wzmianki o okresie
    wypowiedzenia to ani pracodawca ani pracownik nie mogą wypowiedzeć umowy
    (chyba że zwolnienie dyscyplinarne, ale to mnie ni dotyczy).
    Czy w związku z tym mają prawo mnie zwolnić? Na wypowiedzeniu jest wzmianka,
    że mogą się odwołać do sądu w Warszawie.

    --
    Pozdrawiam :)))
    Jurek

  • 2. Data: 2003-05-24 11:19:32
    Temat: Re: wypowiedzenie na okresie próbnym
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    Umowe na okres probny mozna wypowiedziec.

    Okres wypowiedzenia jest zalezny od okresu na jaki zawarto umowe:
    3 dni jesli umowa na okres do 2 tyg.
    1 tydzien jesli umowa na okres od 2 tyg.
    2 tyg. jesli umowa na okres 3 miesiecy.

    KP, Art. 32 i 34

    pozdrawiam

    romekk

  • 3. Data: 2003-05-24 18:53:53
    Od: Robal <b...@w...plinvalid>

    > Skoro w umowie nie ma żadnej wzmianki o okresie wypowiedzenia, to
    > czy można mnie zwolnić w tydzień? Umowa była podpisana na okres od
    > 5 maja do 17 lipca.

    Tak. To jest prawidlowy okres wypowiedzenia w tym przypadku

    > Wiem, że w przypadku umów na czas określony
    > jeśli nie ma wzmianki o okresie wypowiedzenia to ani pracodawca
    > ani pracownik nie mogą wypowiedzeć umowy (chyba że zwolnienie
    > dyscyplinarne, ale to mnie ni dotyczy).

    Zgadza sie. Jednak nie dotyczy to wszystkich umow terminowych tylko
    umowy na czas okreslony. Umowe na okres probny mozna rozwiazac w drodze
    wypowiedzenia.

    > Czy w związku z tym mają
    > prawo mnie zwolnić? Na wypowiedzeniu jest wzmianka, że mogą się
    > odwołać do sądu w Warszawie.

    Maja prawo.

    Robal bob67(at)wp.pl