PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie a umowa o zakazie konkurencji

  • 11. Data: 2006-03-18 09:05:27
    Temat: Re: wypowiedzenie a umowa o zakazie konkurencji
    Od: "exit" <josh11(antyspam)@wp.pl>

    Użytkownik "adasiek" <p...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:Xns978A24C373CFadasiek.podolany.net@127.0.0.1..
    .

    > czy jednak nie moze byc podpisana w dowolnym momencie?

    moze ale pamietaj ,ze dziewczyna jest w okresie wypowiedzenia i to
    pracodawca nie dopelnil formalnosci.
    Zreszta jak zauwazylem,firma tylko wspominala o takiej umowie wiec jej
    fizycznie nie ma.

    pozdrawiam
    exit

  • 12. Data: 2006-03-18 09:32:28
    Od: "fotech" <fotech[wywalto]@poczta.onet.pl>

    > Złożyłam wymówienie mojemu dotychczasowemu pracodawcy (umowa o pracę na
    czas
    > nieokreślony). Jednakże on dopiero teraz zaczął coś wspominać, że powinnam
    > zwalniając się z pracy podpisać umowę o zakazie konkurencji (co prawda
    tylko z
    > wybranymi jego klientami, ale zawsze...). Czy jest to prawnie dozwolone?

    jest, ale musiałabys byc chora umysłowo, żeby w tym momencie to zrobic,
    zwłaszcza, że chcesz na swoj rachunek teraz pracowac.
    Powiedz grzecznie, że odmawiasz i usmiechnij sie głeboko, i tyle.
    Wojtek

  • 13. Data: 2006-03-18 13:19:45
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > no właśnie zakaz ma dotyczyć wybranych dotychczasowych klientów
    he he he, już pracodawca trzepie portkami bo wie że klient pójdzie za tobą??
    dobre
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 14. Data: 2006-03-18 16:51:51
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Zobacz Kodeks Pracy Art. 101. Według mojego zrozumienie odnosi się do
    wszelkiej działalności konkurencyjnej w tym do przejmowania klientów.
    Minimalne odszkodowanie dla Ciebie w tym wypadku, to 25% wynagrodzenia.

    Kodeks znajdziesz np. tutaj:
    http://www.kodeks.wirt.pl/kp/index.htm

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 15. Data: 2006-03-19 12:29:26
    Od: " leszek" <s...@g...pl>

    Mania <m...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Mam taki oto problem:
    > Złożyłam wymówienie mojemu dotychczasowemu pracodawcy (umowa o pracę na czas
    > nieokreślony). Jednakże on dopiero teraz zaczął coś wspominać, że powinnam
    > zwalniając się z pracy podpisać umowę o zakazie konkurencji (co prawda tylko z
    > wybranymi jego klientami, ale zawsze...). Czy jest to prawnie dozwolone?
    > wydawało mi się, że "lojalkę" podpisuje się przed rozpoczęciem, razem z umową o
    >
    > pracę, a nie kończąc ją. Bo np. jakbym wiedziała na początku co się będzie
    > święcić, w ogóle mogłabym się w tej firmie nie zatrudniać.

    Przedłużenie zakazu konkurencji po ustaniu stosunku pracy jest umową
    dwustronną, wymaga zgody obydwu stron, więc się możesz nie zgodzić i już. Z
    drugiej strony, jeśli nie zamierzasz podejmować tej działalności, może gra
    jest warta świeczki, dodatkowa kasa sie każdemu może przydac. Wysokość
    odszkodowania (miesięcznie minimum 25% ostatniej wypłaty) i czas trwania
    zakazu można negocjować, więc moze warto się zastanowić. Po prostu musisz się
    zastanowić, co tracisz a co zyskujesz.

  • 16. Data: 2006-03-19 14:42:12
    Od: "Mania" <m...@o...pl>

> [...]
    > zakazu można negocjować, więc moze warto się zastanowić. Po prostu musisz się

    Zatem wypłata takiego "odszkodowania" jest obowiązkowa?

  • 17. Data: 2006-03-19 16:36:08
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > Zatem wypłata takiego "odszkodowania" jest obowiązkowa?

    to jest umowa, i żeby była wiążąca musi za nią pójść kasa. inaczej jest
    pusty zapis nic nie znaczący

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 18. Data: 2006-03-19 16:39:00
    Od: " leszek" <s...@g...pl>

    Mania <m...@o...pl> napisał(a):

    > Zatem wypłata takiego "odszkodowania" jest obowiązkowa?

    Jesli brak w umowie, to domniemywa się, że jest to 25% ostatniego wynagrodzenia.

  • 19. Data: 2006-03-20 08:32:23
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Mania wrote:

    > Zatem wypłata takiego "odszkodowania" jest obowiązkowa?

    Jesli nie wplynie w ustawowym czasie, umowe uwaza sie za nie byla...

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl