PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie ....

  • 1. Data: 2003-05-03 16:24:50
    Temat: wypowiedzenie ....
    Od: "Sebastian Szymanowski" <s...@m...pl>

    witam grupowiczów,

    od kiedy liczy się czas wypowiedzenia wysłanego poprzez firmę kurierska.
    1. od daty pisma na wypowiedzeniu ? (być może 28.04.2003)
    2. od daty wysłania wypowiedzenie kurierem ? (chyba 29.04.2003)
    3. od daty zastania awizo na drzwiach swojego mieszkania, (g.21:15;
    30.04.2003)
    4. od daty pokwitowania odbioru przesyłki od firmy kurierskiej (jeszcze tego
    nie zrobiłem. weekend)

    pzdr
    seba

  • 2. Data: 2003-05-03 16:37:17
    Temat: Re: wypowiedzenie ....
    Od: "Jo" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Sebastian Szymanowski" <s...@m...pl> napisał w
    wiadomości news:b90qh5$kuu$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    >
    > pzdr
    > seba
    >
    > data w której miałeś możliwość zapoznania się z treścią przekazanego
    pisma. Chyba w tym wypadku jednak 30.04. Oczywiście można polemizaować,
    długi weekend , nie było cię w domu, wtedy może przejdzie data majowa
    JO
    Ale 100 % pewności nie ma

  • 3. Data: 2003-05-03 17:02:26
    Od: "Grupy" <m...@p...pl>

> [...]
    > 30.04.2003)
    > 4. od daty pokwitowania odbioru przesyłki od firmy kurierskiej (jeszcze

    Nie podałeś jakiej umowy dotyczy wypowiedzenie.
    Więc trudno udzielić wyczerpującej odpowiedzi.
    Pozdrawiam
    michał

  • 4. Data: 2003-05-03 18:33:01
    Temat: w poniedzxialek rano
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

> [...]
    >
    > od kiedy liczy się czas wypowiedzenia wysłanego poprzez firmę kurierska.
    > 4. od daty pokwitowania odbioru przesyłki od firmy kurierskiej (jeszcze

    W poniedzialek rano zjaw sie w firmie z walizka i powiedz, ze jedziesz
    prosto z dworca.

    pzdr
    Krzysztof

  • 5. Data: 2003-05-04 00:33:18
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    On Sat, 3 May 2003 18:24:50 +0200, "Sebastian Szymanowski"
    <s...@m...pl> wrote:

    >od kiedy liczy się czas wypowiedzenia wysłanego poprzez firmę kurierska.
    >4. od daty pokwitowania odbioru przesyłki od firmy kurierskiej (jeszcze tego
    >nie zrobiłem. weekend)

    To nie potwierdzaj i terminu nie bedzie, a wypowiedzenie jako niedostarczone
    bedzie nieskuteczne. Oczywiscie jest procedura dostarczenia pisma w przypadku
    gdy go nie odbierasz ale jest dosc dluga i skomplikowana.

    Kyniu

    --
    * _ __ _ *
    * | |/ / _ _ _ (_)_ _ *

  • 6. Data: 2003-05-04 06:22:57
    Od: "Jo" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Kyniu" <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości

> [...]
    przypadku
    > gdy go nie odbierasz ale jest dosc dluga i skomplikowana.

    Troszkę się mylisz, jest wyrok SN na to, że nieodebranie wypowiedzenia nie
    powoduje iż jest ono nieskuteczne. Sąd uznał, że jeżeli pracownik został
    poinformowany (awizo) o dostrczeniu mu przesyłki i nie zaistniały inne
    okoliczności (szpita, wyjazd etc) uniemożliwiające zapozonanie się z treścią
    pisma, a paracownik uchylał sie od podjęcia korespondencji z poczty czy od
    kuriera, doręczenie uważa się za skuteczne - miał możliwość zapoznania się.
    podobnie jeżeli chcą ci wręczyć wypowiedzenie a ty powiesz, nawet na to nie
    spojrzę - wypowiedzenie uważa się za doręczone skutecznie.
    Inną sprawą jest niewyrażenie zgody na to co w piśmie: tryb, terminy i od
    tego można się odwoływać.
    Pomysł z walizką jest ok, i zawsze o jeden miesiąc więcej na szukanie pracy.
    pozdrawiam JO

  • 7. Data: 2003-05-04 11:31:45
    Od: "Sebastian Szymanowski" <s...@m...pl>

    [ciach]
> [...]
    > pisma, a paracownik uchylał sie od podjęcia korespondencji z poczty czy od
    > kuriera, doręczenie uważa się za skuteczne -

    kurier przykleił (mogło się odkleić ;) do drzwi awizo ok. 19:15,
    z awiza NIE wynika co to za przesyłka, jest tylko nr przesyłki i godzina
    przybycie kuriera,
    nikt nie odmówił kurierowi przyjęcia przesyłki, mieszkanie było puste,
    przybyłem do domu po 21:00 (zresztą prosto z pracy, i po co robić po naście
    godzin dziennie),
    zadzwoniłem do kuriera na jego nr komórki i poinformował mnie że zdał już
    przesyłki i że jutro rano, mogę starać się odebrać przesyłkę, ale on nie
    gwarantuje (1maja) że ktoś tam będzie i raczej nie było bo dzwonię od kilku
    dni i nikt nie odbiera telefonów.

    więc jak ? przsyłka doszła ?? uchylam się od odbioru ??
    odbiorę prawdopodobnie w poniedziałek 5 maja i co wtedy ? od tego momentu
    płynie czas wypowiedzenia ?

    pzdr
    seba

  • 8. Data: 2003-05-04 11:32:34
    Od: "Sebastian Szymanowski" <s...@m...pl>

    > Nie podałeś jakiej umowy dotyczy wypowiedzenie.
    > Więc trudno udzielić wyczerpującej odpowiedzi.
    > Pozdrawiam
    > michał

    umowa o pracę na czas nie określony,
    pzdr
    seba

  • 9. Data: 2003-05-04 12:45:14
    Od: "Jo" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Sebastian Szymanowski" <s...@m...pl> napisał w
    wiadomości news:b92trr$sg2$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    >
    > pzdr
    > seba
    >
    > Jako kadrowiec żeby się nie procesować uznałabym, że doręczenie było
    nieskuteczne. Fatalny dla pracodawcy zbieg dni swiątecznych. W takiej
    sytuacji trudno mówic o uchylaniu, dzwonisz, pytasz się - nie masz
    możliwości odbioru ze względu na dni świąteczne. Skoro nie wiesz od kogo
    jest przesyłka i co zawiera w poniedziałek idź normalnie do pracy. Nie
    musisz być aż tak domyślny.
    Wypowiedzenie mogą ci wręczyć tak jak zostało wystawione z datą 28.04, ale
    KONIECZNIE PODPISUJĄC OTRZYMANIE WYPOWIEDZENIA WSTAW DATĘ - OTRZYMANO
    DNIA.......
    pozdrawiam JO
    napisz jaki przebieg ma sprawa - jak zachował się pracodawca.
    a po kilkanaści godzin dziennie jak pracujesz to rozumiem, że po to by
    otrzymać wypłatę za godziny nadliczbowe

  • 10. Data: 2003-05-04 13:51:23
    Od: "Sebastian Szymanowski" <s...@m...pl>

    [ciach]

> [...]
    > Wypowiedzenie mogą ci wręczyć tak jak zostało wystawione z datą 28.04, ale
    > KONIECZNIE PODPISUJĄC OTRZYMANIE WYPOWIEDZENIA WSTAW DATĘ - OTRZYMANO

    tak odpowiedź mnie wpełni satysfakcjonuje, mimo to wolałbym nie być na
    wypowiedzeniu

    > napisz jaki przebieg ma sprawa - jak zachował się pracodawca.

    OK

    > a po kilkanaści godzin dziennie jak pracujesz to rozumiem, że po to by
    > otrzymać wypłatę za godziny nadliczbowe

    raczej po to by dalej móc pracować, mimo swoich wad to fajna firma
    pzdr
    seba