PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co mi sie nalezy ???

  • 1. Data: 2003-05-03 12:55:11
    Temat: Co mi sie nalezy ???
    Od: "Negatyw" <n...@o...pl>

    Witam
    Wpierw moze opisze swoja sytuacje...
    Firma prywatna. Forma wlasnosci: osoba fizycznna. Urzad Skarbowy wie jedynie
    o "najnizszej krajowej", a o kwocie "do reki" wie moja firma i ja. Czyli -
    wrecz klasyczny obraz wiekszosci prywatnych firemek w tym kraju (!!!).
    Otrzymalem miesieczne wypowiedzenie po 1,5 roku pracy. Powod: likwidacja
    stanowiska pracy. Tak mam to wpisane na wypowiedzeniu.
    Szefostwo uznalo, ze nie mam przychodzic do konca maja. Byc moze uznali, ze
    bede mial (chocby podswiadomy) zly wplyw na wspolpracownikow :))
    Nieistotne - ich wybor.

    I moje pytanko brzmi: CO MI SIE NALEZY ???
    Z tego co wiem, to oczywiscie:
    1) wyplata za maj (chocby sama podstawa)
    2) ekwiwalent pieniezny za niewykorzystany urlop
    3) odprawa No i wlasnie - to inaczej mowiac moja podstawa x3 czy x6 -
    jak to sie teraz liczy ?

    Czy o czyms zapomnialem ?

    Pozdro
    Negatyw

  • 2. Data: 2003-05-03 13:20:13
    Temat: Re: Co mi sie nalezy ???
    Od: "Negatyw" <n...@o...pl>

    P.S. Jesli ma to znaczenie: Pracuje nieprzerwanie od 1986 roku. To moja 3
    firma.

  • 3. Data: 2003-05-03 14:38:58
    Od: "Jo" <j...@w...pl>

> [...]
    > 2) ekwiwalent pieniezny za niewykorzystany urlop
    > 3) odprawa No i wlasnie - to inaczej mowiac moja podstawa x3 czy

    Art. 36 kodeksu pracy - masz miesięczny okres wypowiedzenia nalezy się
    wypłata za maj
    art. 38 - masz 2 dni na szukanie pracy
    o ile pracodawca nie wysłał cię na przymusowy urlop - a ma do tego prawo
    otrzymasz ekwiwalent za urlop proporcjonalny tj 5/12 x ilość dni urlopu
    przysługującego w 2003r. - ilośc dni wykorzystanych w 2003
    Odprawa - tu mogę odpowiedzieć dopiero w poniedziałek, bo nowe zasady
    wchodzą chyba dopiero od lipca, ale głowy nie dam, nie mam przy sobie odp.
    informacji
    JO

  • 4. Data: 2003-05-04 16:42:14
    Od: "Negatyw" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Jo" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > o ile pracodawca nie wysłał cię na przymusowy urlop - a ma do tego prawo
    > otrzymasz ekwiwalent za urlop proporcjonalny tj 5/12 x ilość dni urlopu
    > przysługującego w 2003r. - ilośc dni wykorzystanych w 2003

    No wlasnie nie bardzo kumam jak to sie przeklada od strony prawnej... Mam
    sporo niewykorzystanego urlopu za 2002 i 2003 (razem 27 dni).
    Jesli szefostwo nie chce mnie ogladac, to czy mozna to potraktowac jak urlop
    PRZYMUSOWY? Czy w zwiazku z tym - nie ma prawa pokryc tej mojej
    nieobecnosci w pracy (to kaprys pracodawcy!) z mojego niewykorzystanego
    urlopu ???

    > Odprawa - tu mogę odpowiedzieć dopiero w poniedziałek, bo nowe zasady
    > wchodzą chyba dopiero od lipca

    Masz racje. Tu masz linka:
    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/zwo0904.html
    Tak wiec - nalezy mi sie odprawa za 2 miesiace.
    Te poprawki do kodeksu - to absolutna kpina, co?

    Pozdro :))
    Negatyw

  • 5. Data: 2003-05-04 18:26:36
    Od: "Jo" <j...@w...pl>

> [...]
    > PRZYMUSOWY? Czy w zwiazku z tym - nie ma prawa pokryc tej mojej
    > nieobecnosci w pracy (to kaprys pracodawcy!) z mojego niewykorzystanego

    Pracodawca ma prawo wysłać cię na urlop w okresie wypowiedzenia, ale musi
    byc wystawiony wniosek urlopowy, jeżeli nie - ekwiwalent za urlop otrzymasz
    w całości. jeżeli w tej chwili jestes już na urlopie to zapłaci tylko za
    niewykorzystaną część urlopu. Rozumiem że te 27 dni to urlop zaległy +
    proporcjonalny za ten rok. Bo należy cisię tylko 5/12 urlopu, jeżeli z dniem
    31 maja pzrestajesz byc pracownikiem.

    > Tak wiec - nalezy mi sie odprawa za 2 miesiace.
    > Te poprawki do kodeksu - to absolutna kpina, co?
    W zdecydowanej większości zgoda, natomiast z tymi odprawami to w pewnym
    sensie słuszne. Znam kogoś kto przepracował 20 lat firme likwidowano dostał
    3 miesięczną odprawę. Poszedł do innej firmy przepracował rok, firme
    zlikwidowano i znowu 3 miesięczna odprawa.
    Ale poprawki do kodeksu miały wzmocnić pozycję pracodawcy (jakby była ona
    słaba) a co tam pracownik, .....
    Kodeks kodeksem i tak znaczna większąść prywatnych firm lekceważy jego
    zapisy, a ktobędzie taki odważny i pójdzie do PIPy?
    pozdrawiam JO

  • 6. Data: 2003-05-05 06:22:22
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > I moje pytanko brzmi: CO MI SIE NALEZY ???

    Przestancie do cholery myslec w kategoriach socjalistycznych. Zadaj
    lepiej pytanie w ten sposob: CO MOGE OD NIEGO WYDEBIC ? ;-)

  • 7. Data: 2003-05-05 14:22:59
    Od: "Negatyw" <n...@o...pl>

    > Pracodawca ma prawo wysłać cię na urlop w okresie wypowiedzenia, ale musi
    > byc wystawiony wniosek urlopowy, jeżeli nie - ekwiwalent za urlop
    otrzymasz
    > w całości.

    Bylem dzis w PIPie i skorzystalem z bezplatnej porady prawnej. Fajnie, ze
    cos jest jeszcze za darmo w tym kraju...
    Powiedziano mi, ze pomimo urlopu przymusowego - pracodawca ma prawo pokryc
    to z niewykorzystanego urlopu.
    Kpina w pien, co ???

    Pozdro
    Negatyw

  • 8. Data: 2003-05-06 18:28:46
    Od: "Gibson (x86) or compatible" <m...@g...pl>

    KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl> wrote:

    > Przestancie do cholery myslec w kategoriach socjalistycznych. Zadaj
    > lepiej pytanie w ten sposob: CO MOGE OD NIEGO WYDEBIC ? ;-)

    Widzę, ze koledze przelewa się... Pozostaje mi życzyć Ci zwolnienia z
    pracy (jeśli gdzieś pracujesz) i wcześniejszej zmiany przepisów, na mocy
    których nie będziemy otrzymywać ŻADNYCH odpraw... PRECZ Z
    SOCJALISTYCZNYM MYŚLENIEM!!!

    --
    In every winter there's a different cold
    in every winter I feel so old

  • 9. Data: 2003-05-07 08:44:21
    Od: "Negatyw" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Gibson (x86) or compatible" <m...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:06052003.2E78B9A5@darkthrone.is.for.all.the.evi
    l.in.man...

    > nie będziemy otrzymywać ŻADNYCH odpraw... PRECZ Z SOCJALISTYCZNYM
    MYŚLENIEM!!!

    Wiesz... Wole to "Socjalistyczne myslenie", niz kapitalistyczne
    zdzierstwo.
    Akurat jestem na etapie rozliczen z moja prawie juz byla firma... Nie
    kwapia sie nawet z wyplaceniem mi naleznej prowizji od sprzedazy (!!!).
    W tym durnym kraju, chociaz Kodeks Pracy, powinien wspierac SLABSZEGO (czyli
    pracownika). Pracodawca wraz ze swoimi comiesiecznymi kantami podatkowymi -
    krzywdy sobie nie zrobi !

    Pozdro
    Negatyw

  • 10. Data: 2003-05-07 17:18:07
    Od: "Gibson (x86) or compatible" <m...@g...pl>

    "Negatyw" <n...@o...pl> wrote:

    > Wiesz... Wole to "Socjalistyczne myslenie", niz kapitalistyczne
    > zdzierstwo.

    źle mnie zrozumiałeś, a to pewnie dlatego że nie dopisałem mordek ;))

    --
    Welcome...! to the elder ruins again
    The wind whispers beside the deep forest