PracaGrupypl.praca.dyskusjewynagrodzenie chorobowe i zasiłek › Re: wynagrodzenie chorobowe i zasiłek
    From: "Ewelina" <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: wynagrodzenie chorobowe i zasiłek
    Date: Sun, 16 Feb 2003 12:05:35 +0100

    Użytkownik wrote:
    > Czuję przekręt w firmie, przecież zasiłek chorobowy firma ma
    > refundowany przez ZUS , sprawa nie jest czysta.
    > Pozostaje Ci wnieś pozew do Sądu Pracy domagając się wypłaty zasiłku
    > wraz z odsetkami.
    > Przed skierowaniem sprawy do Sądu powinnaś Twoją sprawą zainteresowć
    > Państową Inspekcję Pracy , pisząc poprostu skargę na firmę. Życzę
    > powodzenia.

    Właśnie przed chwilą znalazłam w Internecie co następuje :
    "Ze względu na złą sytuację finansową niektóre firmy nie wypłacają
    pracownikom zasiłków chorobowych. Rzecznik praw obywatelskich, do którego
    nadchodzą skargi, zwrócił się w tej sprawie do prezesa ZUS. Ubezpieczeni
    uzyskują bowiem w tej sytuacji decyzje ZUS ustalające prawo do zasiłku. Nie
    daje im to jednak uprawnień w stosunku do pracodawców. Sądy, do których
    trafiają takie sprawy, mają z kolei wątpliwości, czy należą one do zakresu
    ubezpieczeń społecznych, gdyż nie chodzi w tym wypadku o odwołanie od
    deczyji organu rentowego. Tymczasem, zgodnie z kodeksem postępowania
    cywilnego, w sprawach o zasiłek chorobowy można się odwoływać do sądu
    dopiero od decyzji organu rentowego. Zdaniem prof. Andrzeja Zolla, jeżeli
    pracodawca nie wypłaca należnego zasiłku chorobowego, zamiast decyzji
    ustalającej prawo do zasiłku, ZUS powinien wydawać decyzję o jego wypłacie".
    Wypowiedź jest z 30 lipca 2002 roku i została wydrukowana na łamach
    Rzeczpospolitej.
    #Mówiąc szczerze teraz to już nic nie rozumiem#.