PracaGrupypl.praca.dyskusjewyksztalcenie prawnicze... › Re: wyksztalcenie prawnicze...
    From: "Asia Witek" <a...@b...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: wyksztalcenie prawnicze...
    Date: Sun, 4 Jan 2004 21:37:54 +0100

    Użytkownik "slimak" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:bt9nae$2vki$1@news2.ipartners.pl...
    > Witam!
    > Co sadzicie o wyksztalceniu prawniczym bo zastanawiam sie czy nie
    przeniesc
    > sie na studiach na kierunek prawniczy. Jak sadzicie bedzie mozna latwo
    > znalesc prace?

    powiem tak- jesli czujesz ze bedziesz w tym dobry a wrecz bardzo dobry i ze
    jest to zawod Twojego zycia niemal to sie nie zastanawiaj tylko zmieniaj
    studia. Zeby byc dobrym prawnikiem trzeba to prawo czuc, nie wiem, pozycz
    moze od kogos jakis podrecznik (do administracyjnego, postepowania
    cywilnego/ karnego i do zobowiazan- to najwieksze kobyly, a zarazem
    najbardziej reprezentatywne) i poprzegladaj. Jak uznasz ze to jest ciekawe,
    ze chetnie bys cos jeszcze na ten temat poczytal to znaczy ze moga byc to
    studia dla Ciebie. Ale tez jak pisali przedpiscy- absolwentow prawa mamy w
    tej chwili od cholery i ciut. Dla pocieszenia: jakies 90% to ludzie ktorzy
    poszli na prawo bo to "modny kierunek i po nim bedzie praca".
    Tym ze z aplikacja jest ciezko az tak sie nie przejmuj- owszem, tytul
    radcowski czy notariusza daje w perspektywie niezle zarobki, ale jesli
    jeszcze w czasie studiow znajdziesz sobie jakas nisze i w niej sie bedziesz
    specjalizowal powinno byc niezle. Cos ostatnio drgnelo na tym runku, jakies
    orzeczenia sadowe mowiace ze mgr prawa tez moga udzielac porad (o ile nie
    posluguja sie tytulem zarezerwowanym dla radcow, adwokatow i jakies
    ograniczenia pzostaly, bodaj co do reprezentowania przed sadem) glowy nie
    dam ale poszukaj w necie.
    Wydaje mi sie ze moze wkrotce wzrosnac popyt na prawnikow w zwiazku z UE
    (czesc firm bedzie probowala szczescia w Polsce, czesc naszych bedzie
    probowalo wyjsc na Zachod ze swa oferta)- z tym ze wtedy niezbedna bylaby
    perfekcyjna znajomosc jezyka obcego (w tym terminologii prawniczej) no i
    najlepiej orientacja w prawie obowiazujacym w danym panstwie
    zachodnioeuropejskim.
    Poza tym prawo autorskie, prawo wlasnosci intelektualnej, szeroko pojete
    prawo zwiazane z internetem- pole do popisu dosc szerokie, tym bardziej ze
    "starzy" prawnicy raczej sie nie przekwalifikuja (o ile nie beda do tego
    zmuszeni ;))

    powodzenia
    Asiek