PracaGrupypl.praca.dyskusje › wyksztalcenie prawnicze...

  • 1. Data: 2004-01-04 18:50:36
    Temat: wyksztalcenie prawnicze...
    Od: "slimak" <s...@p...pl>

    Witam!
    Co sadzicie o wyksztalceniu prawniczym bo zastanawiam sie czy nie przeniesc
    sie na studiach na kierunek prawniczy. Jak sadzicie bedzie mozna latwo
    znalesc prace?

  • 2. Data: 2004-01-04 18:55:42
    Temat: Re: wyksztalcenie prawnicze...
    Od: "Robert Kosno" <o...@w...pl>

    Użytkownik "slimak" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    przeniesc
    > sie na studiach na kierunek prawniczy. Jak sadzicie bedzie mozna latwo

    Zly wybor. W chwili obecnaej jest bardzo duza ,, nadprodukcja''
    prawników. Czytałem nawet kiedyś , że najwięcej bezrobotnych
    absolwentów jest po prawie. Jak to jest z dostaniem się na
    aplikację.... tego to już chyba nawet nie muszę nikomu
    przybliżać :))).
    Pozdr.
    Robert K.

  • 3. Data: 2004-01-04 19:19:29
    Od: "slimak" <s...@p...pl>

    > Zly wybor. W chwili obecnaej jest bardzo duza ,, nadprodukcja''
    > prawników. Czytałem nawet kiedyś , że najwięcej bezrobotnych
    > absolwentów jest po prawie.

    dobrze wiedziec :)

    >Jak to jest z dostaniem się na
    > aplikację.... tego to już chyba nawet nie muszę nikomu
    > przybliżać :))).

    oj to fakt duuuuzo zer trzeba dac aby sie dostac :(

  • 4. Data: 2004-01-04 19:52:26
    Od: Harry <h...@i...pl>

    > absolwentów jest po prawie. Jak to jest z dostaniem się na
    > aplikację.... tego to już chyba nawet nie muszę nikomu
    > przybliżać :))).

    Ja znam dwie osoby po aplikacji. Dostał się na nią legalnie (szok!).
    Pracy jak do tej pory nie mają, nie ma już dla nich wolnych etatów, ale
    dla młodszych roczników jakoś się znajdują. Niestety w tym przypadku
    trzeba mieć juz koneksje.

    --
    Leszek Miller "Ten rok był znakomity dla gospodarki" (24.12.2003)

  • 5. Data: 2004-01-04 20:00:25
    Od: "Zbig" <z...@W...gazeta.pl>

    slimak <s...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > sie na studiach na kierunek prawniczy. Jak sadzicie bedzie mozna latwo

    Mając ukonczone studia ekonomiczne zrobilem zaocznie prawo. Pracę znalazlem
    bez trudu mimo zaawansowanego wieku. Wniosek: jeden kierunek nie wystarczy.
    --
    Zbig

  • 6. Data: 2004-01-04 20:18:00
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Zbig <z...@W...gazeta.pl> wrote:
    > Mając ukonczone studia ekonomiczne zrobilem zaocznie prawo. Pracę
    > znalazlem bez trudu mimo zaawansowanego wieku. Wniosek: jeden
    > kierunek nie wystarczy. --

    Ale proba, nie ma co ;)

  • 7. Data: 2004-01-04 20:37:54
    Od: "Asia Witek" <a...@b...pl>

> [...]
    przeniesc
    > sie na studiach na kierunek prawniczy. Jak sadzicie bedzie mozna latwo

    powiem tak- jesli czujesz ze bedziesz w tym dobry a wrecz bardzo dobry i ze
    jest to zawod Twojego zycia niemal to sie nie zastanawiaj tylko zmieniaj
    studia. Zeby byc dobrym prawnikiem trzeba to prawo czuc, nie wiem, pozycz
    moze od kogos jakis podrecznik (do administracyjnego, postepowania
    cywilnego/ karnego i do zobowiazan- to najwieksze kobyly, a zarazem
    najbardziej reprezentatywne) i poprzegladaj. Jak uznasz ze to jest ciekawe,
    ze chetnie bys cos jeszcze na ten temat poczytal to znaczy ze moga byc to
    studia dla Ciebie. Ale tez jak pisali przedpiscy- absolwentow prawa mamy w
    tej chwili od cholery i ciut. Dla pocieszenia: jakies 90% to ludzie ktorzy
    poszli na prawo bo to "modny kierunek i po nim bedzie praca".
    Tym ze z aplikacja jest ciezko az tak sie nie przejmuj- owszem, tytul
    radcowski czy notariusza daje w perspektywie niezle zarobki, ale jesli
    jeszcze w czasie studiow znajdziesz sobie jakas nisze i w niej sie bedziesz
    specjalizowal powinno byc niezle. Cos ostatnio drgnelo na tym runku, jakies
    orzeczenia sadowe mowiace ze mgr prawa tez moga udzielac porad (o ile nie
    posluguja sie tytulem zarezerwowanym dla radcow, adwokatow i jakies
    ograniczenia pzostaly, bodaj co do reprezentowania przed sadem) glowy nie
    dam ale poszukaj w necie.
    Wydaje mi sie ze moze wkrotce wzrosnac popyt na prawnikow w zwiazku z UE
    (czesc firm bedzie probowala szczescia w Polsce, czesc naszych bedzie
    probowalo wyjsc na Zachod ze swa oferta)- z tym ze wtedy niezbedna bylaby
    perfekcyjna znajomosc jezyka obcego (w tym terminologii prawniczej) no i
    najlepiej orientacja w prawie obowiazujacym w danym panstwie
    zachodnioeuropejskim.
    Poza tym prawo autorskie, prawo wlasnosci intelektualnej, szeroko pojete
    prawo zwiazane z internetem- pole do popisu dosc szerokie, tym bardziej ze
    "starzy" prawnicy raczej sie nie przekwalifikuja (o ile nie beda do tego
    zmuszeni ;))

    powodzenia
    Asiek

  • 8. Data: 2004-01-05 05:13:59
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    slimak <s...@p...pl) zapodał (-a):

    > Witam!
    > Co sadzicie o wyksztalceniu prawniczym bo zastanawiam sie czy nie
    > przeniesc sie na studiach na kierunek prawniczy. Jak sadzicie bedzie
    > mozna latwo znalesc prace?

    Pamiętam, jak po szkole średniej baaardzo duża liczba znajomych
    szła na prawo - teraz tylko niewielka część nie pluje sobie w brodę
    Tylko Ci, którzy byli dobrzy i już od... podstawówki mieli ułożone
    plany (tzw. "zerówki" w szkołach średnich, nauka do egzaminów
    w 3 klasie szkoły średniej, oraz Ci, którzy mają jakieś możliwości - rodzinny
    interes itd.).
    Jak: nie jest to Twoje hobby i obrany od lat cel a szukasz tylko "dobrego
    źródła dochodu" - moim zdaniem zły cel... Prawo to raczej jak malowanie:
    można się nauczyć, ale jak nie ma się zdolności i powołania, można
    nie mieć z tego $....

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(@)irc(.)pl

  • 9. Data: 2004-01-05 05:26:38
    Od: "Robert K." <o...@w...pl>

    Użytkownik "Harry" <h...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Ja znam dwie osoby po aplikacji. Dostał się na nią legalnie (szok!).

    Ja tez dostalem sie legalnie ( bez ukladow) na aplikacje :)

    > Pracy jak do tej pory nie mają, nie ma już dla nich wolnych etatów, ale
    > dla młodszych roczników jakoś się znajdują. Niestety w tym przypadku
    > trzeba mieć juz koneksje.

    Sadze , ze raczej dobrą ocene z egzaminu koncowego:). Dobra
    ocena ktora gwarantuje ci etat to 5 lub 6. Oceny nizsze
    np 4 to juz smierc zawodowa ( przynajmniej w moim okregu)
    Pozdr.

  • 10. Data: 2004-01-05 09:45:52
    Od: Witiia <K...@p...onet.pl>

    Dnia 2004-01-04 21:18, Użytkownik Michał 'Amra' Macierzyński napisał:

> [...]

    błędny wniosek: osoby robiące dwa kierunki myślą że będzie potem
    cudownie. Zaczynają szukać pracy i okazuje się, że nikt nie patrzy (no
    może niektórzy) na dwa fakultety, ale raczej na doświadczenie. Wiem to z
    autopsji. Robię drugi kierunek i jak szukałem pracy to każdy pytał
    "jakie ma Pan doświadczenie?" Dlatego zamiast poświęcać całe dnie na
    naukę to lepiej wziąść się za jakąś dorywczą pracę, jakieś organizacje
    studenckie, itp. W dzisiejszych czasach nie liczy się co się skończyło,
    ale co się umie praktycznego.

    --
    # Pozdrawiam, Witiia

    # popraw adres e-mail przy odpowiedzi