PracaGrupypl.praca.dyskusje › wlasna firma

  • 1. Data: 2002-12-12 06:00:58
    Temat: wlasna firma
    Od: "Dariusz" <d...@w...pl>

    Witam Wszystkich,
    Prosze o poradę.
    Czy jak założe własna firmę to muszę o tym informować mojego pracodawcę
    (pracuję na umowę o pracę)???

    Darek

  • 2. Data: 2002-12-12 07:58:53
    Temat: Re: wlasna firma
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "Dariusz" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam Wszystkich,
    > Prosze o poradę.
    > Czy jak założe własna firmę to muszę o tym informować mojego pracodawcę
    > (pracuję na umowę o pracę)???

    NIE.
    Ale zwróć uwagę na zapisy o konkurencji w KP i
    umowie o prace.

    Wiesiek

  • 3. Data: 2002-12-12 11:22:03
    Od: "Ewfka" <e...@w...pl>

    Powiadom rachubę bo wtedy nie przysługuje ci ulga podatkowa z
    tyt.wynagrodzenia za pracę. Możesz oczywiście to olać ale wtedy może ci w
    rozliczeniu rocznym podatku wyjść nadpłata i będziesz musiał dopłacić.
    Pozdrwiam Ewfka
    Użytkownik "Wiesław Wronowicz" <w...@p...com> napisał w
    wiadomości news:at9fno$hta$1@news.tpi.pl...

  • 4. Data: 2002-12-12 15:57:09
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "Ewfka" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tyt.wynagrodzenia za pracę. Możesz oczywiście to olać ale wtedy może ci w
    > rozliczeniu rocznym podatku wyjść nadpłata i będziesz musiał dopłacić.

    Jak powiadomisz to jestes pierwszym kandydatem do zwolnienia. Jako
    prowadzący dzialalność nie przysluguje Ci odprawa za rozwiazanie umowy o
    prace z powodów dotyczących pracodawcy, nie możesz zarejestrować się jako
    bezrobotny, brać zasiłek itd.

    Wiesiek

  • 5. Data: 2002-12-12 18:33:31
    Od: "rafal" <g...@o...pl>

    Użytkownik "Wiesław Wronowicz" <w...@p...com> napisał w
    wiadomości news:atabo2$geu$1@news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Ewfka" <e...@w...pl> napisał w wiadomości

    NIC nie zgłaszaj a nadpłatę odbierzesz sobie przy roliczeniu PIT-em na
    koniec roku z urzędem skarbowym , księgowej poweidz tylko ze chcesz sie sam
    rozliczyc (ulgi ,itp)

    rafal

  • 6. Data: 2002-12-13 06:51:48
    Od: "Ewfka" <e...@w...pl>

    Trochę długie
    Nie masz racji. W razie wykrycia tego w ciągu roku podatkowego przez US
    (np.kontrola u pracodawcy)ktoś za to odpowiada bo nie można korzystać z
    podwójnej ulgi podatkowej. I tym odpowiedzialnym będzie pracownik bo nie
    powiadomił>>NIEZNAJOMOŚĆ PRAWA SZKODZI<< więc nie będzie się mógł bronić że
    nie wiedział.
    Co do odprawy rzeczywiście nie przysługuje.
    Radzę ci powiadomić tylko rachubę i poprosić o dyskrecję wobec pracodawcy
    przecież to wszystko jest objęte tajemnicą.
    Poza tym jeśli jesteś dobrym specjalistą w swojej dziedzinie to nie musisz
    się obawiać o zwolnienie.
    Ja mam etat i działalność gospodarczą w tej samej dziedzinie i jeszcze nikt
    nie chciał mnie zwolnić.
    Pozdrawiam Ewfka

  • 7. Data: 2002-12-13 18:20:49
    Od: "Dariusz" <d...@w...pl>

    "Ewfka" wrote in message
> [...]
    > się obawiać o zwolnienie.
    > Ja mam etat i działalność gospodarczą w tej samej dziedzinie i jeszcze

    Dzięki za info, niestety nasunęły mi się kolejne wątpliwości.
    Jeśli się zdarzy, że mnie zwolnią to i jeśli zataję info o własnej firmie,
    czy to grozi jakimś procesem???
    Czy tracę także możliwość korzystania z usług sądów pracy???

    Darek

  • 8. Data: 2002-12-14 08:27:58
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

> [...]
    > czy to grozi jakimś procesem???
    > Czy tracę także możliwość korzystania z usług sądów pracy???

    To jest źle postawiony problem, nie zataisz, bo to miałoby miejsce, gdyby
    istniały przepisy nakazujące Ci oficjane poinformowanie pracodawcy o tym że
    masz dzaiłalność godpodarczą, a takich nie ma (chyba że wynika to z umowy o
    prace w części dotyczacej konkurencji).
    Oczywiście że z Sądu Pracy będziesz mógł zawsze skorzystać (zgłoszenie lub
    nie nie ma na to żadnego wpływu).

    Wiesiek

  • 9. Data: 2002-12-15 23:19:55
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 11 Dec 2002 22:00:58 -0800), "Dariusz"
    <d...@w...pl> był(a) napisał(a):

    >Witam Wszystkich,
    >Prosze o poradę.
    >Czy jak założe własna firmę to muszę o tym informować mojego pracodawcę
    >(pracuję na umowę o pracę)???

    teoretycznie nie, ale jak wyjdzie Ci zysk do PIT-5 musisz zawiadomić
    pracodawcę, że nie chcesz, żeby odliczał Ci stawkę wolną od
    opodatkowania. Mozesz kręcić, że np. wynajmujesz komuś mieszkanie, ale
    generalnie już coś się pracodawca dowie...

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    ,,Zerwanie plomb grozi utratą gwarancji'' (c) gwarancja
    ,,A juz forma grozby w warunkach gwarancji, to ewenement'' (c) Expert