PracaGrupypl.praca.dyskusje › utajnienie wysokosci plac pracownikow

  • 11. Data: 2003-10-19 14:17:25
    Temat: Re: utajnienie wysokosci plac pracownikow
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "mangha" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl> napisał w wiadomości
    news:bmtj4u$dtr$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Jeśli instytucja jest publiczna, to znaczy, że zatrudniają obywatele (w
    > wielkiej przenośni oczywiście). Dlatego moim zdaniem powinny być jawne nie
    > tylko zarobki poszczególnych urzędników, ale również budżet jednostki i na
    > co wydają publiczne pieniądze.

    No ale jest pewna roznica, pomiedzy dostepem do informacji ile kosztuje
    realizacja konkretnych zadan, a nie ile zarabia pani Jadzia z trzeciego
    pokoju po lewej na II pietrze.

    Pierwsza informacja ma sens. Mozliwosc jej kontroli jest uzasadniona i
    mozliwa. Druga informacja nic nie wnosi. Czas przeplotkowany i przeknuty z
    powodu powszechnej dostepnosci informacji drugiego rodzaju bedzie
    niewyobrazalny.

    szomiz
    --
    Kto pyta nie bladzi?
    Lto pyta ten bladzi z innymi!

  • 12. Data: 2003-10-19 21:58:40
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Sun, 19 Oct 2003 11:41:39 +0200
    "Steev-o" <p...@p...fm> wrote:

    > Uzytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun> napisal w
    > wiadomosci
    .usun...

    > Co nie znaczy ze w takiej np. gminie czy starostwie przy wejsciu musi
    > wisiec imienna lista plac, nieprawdaz?

    imienna nigdy nie wisi. ale sa tzw. widelki - na kazde stanowisko jest
    okreslony przedzial placy.
    ktos, kto na nim pracuje moze zarabiac troche wiecej albo mniej, ale nie
    moze przekroczyc tego pulapu.

    proste? proste.
    i te informacje wlasnie, o widelkach, sa publicznie dostepne.

    > wiadomo ze od pewnego szzebla powinny byc jawne (minister, wojewoda,
    > moze nawet wójt)
    > ale nie przesadzaj - mówimy o pomniejszych stanowiskach.

    tak, mowimy o pomniejszych.

    > sprowadza sie to do prymitywnej zasady "Kali placic - kali rzadac"...

    oczywiscie. na tej zasadzie opiera sie cala nasza wspolczesna ekonomia i
    wolny rynek. a czegos Ty sie spodziewal?

    > i co Ci z tego przyjdzie? (oprócz zaspokojenia ciekawosci) ze bedziesz
    > wiedziec iz pan X pracujacy w wydziale paszportów w starostwie,
    > zarabia np 2000 brutto? referent w architekturze bierze 700 netto, a
    > pani Lidzia w sekretariacie 1500 netto, spowodujesz w ten sposób
    > plynny i kontrolowany przeplyw wydatków panstwa? rotfl

    Alez to TY powierdziales. Smiejesz sie z wlasnego glupiego pomyslu ;))))
    gratulacje.
    Tylko po co ten pomysl bylo wymyslac w takim razie?

    mechanizm tenze jak juz pisalam w poprzednim poscie zapobiega
    przynajmniej w jakims stopniu lapownictwu, dusi ploty i pozwala
    kontrolowac pensje urzednicze, zeby nie startowaly jak rakiety w gore -
    chociaz do tego ostatniego to trzeba jednak miec spoleczenstwo
    obywatelskie tez, zeby dzialalo.

    > zapominasz o jednym - ze ta masa chciwych i pazernych urzedników
    > oprócz
    > pochlaniania prywatnych pieniedzy tworzy jeszcze cos takiego jak dobro
    > publiczne (policzalne?? - chyba nie) i coby nie mówic bez tego raczej
    > nie ma szans na normalne funkcjonowania panstwa

    Nigdzie nie pisalam, ze nalezy zlikwidowac wszystkie urzedy panstwowe,
    adfministracje publiczna a pracujacych tam rozgonic do domu.
    To wytwor TWOJ, chwyt demagogiczny - zeby czytelnicy sobie pomysleli, o,
    jaka naiwna, nie wie co mowi - i przestali czytac.

    Nieladnie stosowac takie zagrywki.

    > zreszta idac Twoim tokiem myslenia:
    > -od prywatnej firmy kupuje towar i wydaje na to mase pieniedzy,
    > dlaczego nie mam wiedziec wiec ile zarabiaja ludzie w niej pracujacy i
    > na co ida moje pieniadze??, przeciez za to place?

    Idac TWOIM tokiem myslenia.
    Ja nigdzie tego nie napisalam i nie wkladaj tego w moje usta!

    Dyskutujesz sam ze soba? To zycze powodzenia, beze mnie.

    > mimo wszystko chybna nie tedy droga,

    Jak pokazuja przyklady innych krajow, to dziala. Tylko, ze jako czesc
    wiekszej calosci.
    Calosci, w ramach ktorej rowniez prawo jest tak skonstruowane, ze nie
    pozwala na zadne dowolnosci w interpretacji urzednika. Calosci, w ktorej
    urzednik odpowiada PRYWATNIE za popelnione przez siebie bledy (tak jest
    w krajach anglosaskich).

    No i oczywiscie do tego trzeba miec sprawne sadownictwo.
    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun

  • 13. Data: 2003-10-20 04:49:05
    Od: "Steev-o" <p...@p...fm>

    Uzytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun> napisal w
    wiadomosci news:20031019145840.1f91c89a.ninka@pierdol.ninka.net
    .usun...
    "Steev-o" <p...@p...fm> wrote:

    >Dyskutujesz sam ze soba? To zycze powodzenia, beze mnie.

    <ciachhhhh...>

    Jak zawsze gdy brak argumentów Ninka odwraca kota ogonem echh...no bo
    przeciez zawsze ma racje:P, od dluzszego czasu siedze tutaj i znam Twój
    sposób pisania mialem nawet nie odpowiadac wczesniej bo przypuszczalem co mi
    na kazdy argument odpiszesz, zachowujesz sie jakbys zjadla wszystkie rozumy.
    teraz to na 100% przekonalem sie ze polemika z Toba to absolutnie strata
    czasu...zreszta wystarczy poczytac grupe.

    a sprawy widełek itp. to rzecz jasna i nic nowego nie odkryłaś, dowodzi to
    tylko tego że chyba mnie nie zrozumiałaś do końca bo chodziło i co innego,
    no ale coś trza było napisać...

    P.

  • 14. Data: 2003-10-20 09:37:21
    Od: "ek" <x...@g...pl>

    Użytkownik "Steev-o" <p...@p...fm> napisał w wiadomości

    > dla mnie to zwykła ciekawość żeby nie powiedziec wścibstwo a nie troska o
    > finanse publiczne,

    jak to nazwiesz Twoja sprawa
    zalezy od intencji
    bo rownie dobrze mozna okreslic
    checia poznania, zdobycia infrmacji
    bycia swiadomym, zaangazowanym obywatelem .... dalej nie bede pisac
    bo to polityka
    mnie sie podoba, ze ludzie sa ciekawi
    wymagaja w urzedach, domagaja sie swiadczen, ktore sie im naleza
    lubie jak dzwonia z pretensjami "ze dziury sa na drodze a oni placa podatki"

    nie rozumiem czemu budzetówke należało by traktować jak
    > trędowatych i naklejac im od razu naklejki sumą wypłaty na plecach.

    nic nie pisalam o formie jawnosci
    bardziej interesowaly mnie przepisy
    kadry w mojej "budzetowce" sa cienkie
    i nie potrafia odpowiedziec na pytanie "dlaczego?"
    mnie nie interesuje ile kto zarabia w mojej firmie, ja to wiem bo my o tym
    rozmawiamy
    ale dlaczego ktos z zewnatrz nie moze sie tego dowiedziec

    Zarobki
    > to sprawa prywatna i chyba dotyczy to wszystkich pracujących,

    wedlug wyrokow NSA
    wynagrodzenie pracownikow samorzadowych:
    Burmistrz
    Z-ca Burmstrza
    Skarbnik
    Sekretarz
    czlonkowie rad nadzorczych w gminnych spolkach komunalnych
    kierownicy gminnych, powiatowych, wojewodzkich jednostek organizacyjnych
    inni pracownicy pelniacy funkcje publiczne - wydajacy decyzje
    administracyjne
    - nie moze byc zaliczane do danych dotyczacych sfer prywatnych zycia
    ---------------
    W uzasadnieniu cytowanego wyroku sąd we Wrocławiu przywołał pogląd wyrażony
    w wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 8 lutego 1993 r.,
    sygnatura I S.A. 1254/92, a mianowicie: "Społeczność lokalna ma prawo
    wiedzieć, jak wykorzystywane są środki pieniężne giny i jakie jest
    wynagrodzenie osób zajmujących określone stanowiska w samorządzie
    terytorialnym, a informacje dotyczące wynagrodzeń pracowników na
    stanowiskach publicznych mogą być podawane do publicznej wiadomości bez ich
    zgody".
    -----------------
    ek

  • 15. Data: 2003-10-20 17:17:14
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    >imienna nigdy nie wisi. ale sa tzw. widelki - na kazde stanowisko jest
    >okreslony przedzial placy.
    >ktos, kto na nim pracuje moze zarabiac troche wiecej albo mniej, ale nie
    >moze przekroczyc tego pulapu.

    Dla wszystkich niewtajemniczonych - w polskiej rzeczywistosci panstwowej i
    pro-panstwowej istnieje cos takiego jak siatka plac.
    rózni sie to jednak od tego co napisala Nina o stanach - zamiast przypisania
    odpowiednich zakresów od - do dla stanowiska zakres w siatce liczy sie dosc
    skomplikowanie, z czego zajmowane stanowisko ma ledwie, o ile dobrze
    pamietam (bo kiedys staralem sie to wyliczyc majac watpliwa, az
    trzymiesieczna przyjemnosc wspólpracowania wlasnie z panstwowa instytucja)
    ok 20 - 25 %. Na grupe zaszeregowania (tak to sie w Polsce nazywa - siatka
    plac wynika z grupy zaszeregowania a nie bezposrednio ze stanowiska) np.
    wyksztalcenie , a do tego na wyplate sklada sie równiez - obowiazkowa -
    premia wynikajaca z ilosci przepracowanych lat (tzw. wysluga lat) w tzw.
    sektorze uspolecznionym
    dla przykladu, fragment rozporzadzenia prezesa rady ministrów z listopada
    2001 dot. dodatków do uposazenia funkcjonariuszy UOP:

    1. Funkcjonariuszowi znajacemu jezyki obce przyznaje sie dodatek za
    znajomosc kazdego jezyka obcego w wysokosci:
    1) za bardzo dobra znajomosc jezyka obcego - 20%,
    2) za dobra znajomosc jezyka obcego - 12%,
    3) za dostateczna znajomosc jezyka obcego - 8%- najnizszego uposazenia.

    2. Znajomosc jezyka obcego nalezy udokumentowac:
    1) dyplomem ukonczenia:
    a) odpowiednich dla danego jezyka obcego wyzszych studiów na kierunku
    filologia lub studiów w zakresie lingwistyki stosowanej,
    b) studiów wyzszych za granica - uznaje sie jezyk wykladowy,
    c) szkoly wyzszej, w której jezykiem wykladowym byl jezyk obcy,
    d) publicznej szkoly ponadgimnazjalnej ogólno-ksztalcacej lub zawodowej,
    w której jezykiem wykladowym byl jezyk obcy, a takze równowaznych im szkoly
    niepublicznej lub ukonczonej zagranica,
    2) Swiadectwem maturalnym uzyskanym za granica w szkole, w której jezykiem
    wykladowym byl jezyk obcy,
    3) zaswiadczeniem stwierdzajacym uprawnienia tlumacza przysieglego, wydanym
    na podstawie przepisów szczególnych,
    4) certyfikatem lub zaswiadczeniem potwierdzajacym uzyskanie pozytywnej
    oceny ze znajomosci jezyka obcego, o których mowa w przepisach w sprawie
    sposobu przeprowadzania postepowania kwalifikacyjnego w sluzbie cywilnej,
    5) zaswiadczeniem wydanym przez komisje egzaminacyjna Urzedu Ochrony
    Panstwa, (...)