PracaGrupypl.praca.dyskusjeurlop wychowawczy a wypoczynkowy › Re: urlop wychowawczy a wypoczynkowy
    From: "wektor" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: urlop wychowawczy a wypoczynkowy
    Date: Mon, 18 Oct 2004 21:52:19 +0200

    Użytkownik "Ania" <a...@N...alpha.net.pl> napisał w wiadomości
    news:SQAcd.3449008$6p.578175@news.easynews.com...
    > Witam,
    > 07.12.2004 koncze trzyletni urlop wychowawczy i mam zamiar złożyć
    > wypowiedzenie zgodnie z kodeksem obowiązują mnie 3
    miesiące....chciałabym
    > jednak wykorzystać w tym czasie wszystkie zaległości.i w związku z tym
    mam
    > pytanie:
    > 1)urlop wychowawczy rozpoczełam 08.12.2001 po wcześniejszym połrocznym
    > macierzyńskim od 08.06.2001 nie wykorzystałam wcześniej wypoczynkowego
    :(Czy
    > on mi teraz przysługuje i w jakim wymiarze?

    Zaległy urlop wypoczynkowy za 2001 r. przysługuje w pełnym rocznym
    wymiarze. Za 2004 r. przysługuje 1/12 rocznego wymiaru (2 lub 3 dni), za
    2005 r. (wypowiedzenie) urlop proporcjonalny.

    > 2)czy pracodawca po powrocie z wychowawczego 08.12.2004 nie ma prawa mi
    > odmowic zaległych świadczen urlopowych?

    Ma prawo odmówić, ale ma również obowiązek udzielenia zaległego urlopu
    wypoczynkowego.
    > Bardzo dziękuje za instrukcje,troszke pogubiłam się w gąszczu
    paragrafów:)

    O radę trzeba było prosić 3 lata temu. Bezpośrednio po urlopie
    macierzyńskim trzeba było wykorzystać urlop wypoczynkowy za 2001 r., a
    gdyby urlop wypoczynkowy skończył się w 2002 r., to przysługiwałby również
    urlop wypoczynkowy za 2002 r. do wykorzystania w pełnym rocznym wymiarze.
    Dopiero po wykorzystaniu urlopu wypoczynkowego za 2002 r. należało złożyć
    wniosek o urlop wychowawczy. I byłoby to zgodne z Kodeksem pracy.

    Pozdrawiam

    wa