PracaGrupypl.praca.dyskusjeumowa o zakazie konkurencji - dwa pytania › Re: umowa o zakazie konkurencji - dwa pytania
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: umowa o zakazie konkurencji - dwa pytania
    Date: Sat, 18 Nov 2006 16:21:02 +0100

    W wiadomości news:ejl1ho$cdu$1@atlantis.news.tpi.pl pawel_k
    <____@____.com> pisze:

    > Teraz jeszcze proszę o informację czy dobrze wszystko zinterpretowałem:
    > 1. należne odszkodowanie za niepodejmowanie pracy u konkurencji będzie
    > liczone w stosunku do całego wynagrodzenia: podstawy + premii
    Tak, premią jest bowiem składnikiem wynagrodzenia:
    http://www.sciaga.pl/tekst/48321-49-wynagrodzenia_za
    _prace
    Podstawę i zasadę wypłaty odszkodowania podałem wcześniej.

    > 2. pracodawca nie może jednostronnie rozwiązać umowy o zakazie
    > konkurencji, a orzec o "ustaniu przyczyny istnienia zakazu" może
    > jedynie w przypadkach podanych w odnośniku.Czyli praktycznie, poza
    > podanymi przypadkami wypowiedzenie umowy o zakazie konkurencji powinno
    > odbyć się na zasadzie porozumienia stron.
    Nie, to kompletne pomieszanie/niezrozumienie pojęć. Wypowiedzenie jest
    czynnością jednostronną, porozumienie stron - jak sama nazwa wskazuje -
    wielostronną. To są całkowicie różne sposoby rozwiązania umowy. Jeszcze inną
    sytuacją jest zaprzestanie obowiązywania warunków takiej umowy z przyczyny
    ustania powodów jej zawarcia.
    Nie istnieje możliwość wypowiedzenia umowy o zakazie konkurencji, można ją
    rozwiązać za porozumieniem, o czym już pisałem.

    Jotte