PracaGrupypl.praca.dyskusjeumowa o prace › Re: umowa o prace
    From: "Andrzej Wrobel" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: umowa o prace
    Date: Mon, 4 Nov 2002 23:27:51 +0100

    <a...@o...pl> wrote:

    > Nie musisz mieć na piśmie i tak automatycznie jesteś zatrudniony
    > na czas nieokreślony.

    Działa to tylko do 29.11. ale Ciebie jeszcze dotyczy.

    http://217.97.134.58/kadrowe/modules.php?op=modload&
    name=News&file=art
    icle&sid=18&mode=thread&order=0&thold=0

    fragment:

    Przypomnijmy, że od 29 listopada 2002r. czyli wraz z wejściem w życie
    części nowych przepisów, pracodawcy mogą zapomnieć o obowiązku
    zatrudniania pracowników na umowy bezterminowe, po kolejnych dwóch na
    czas określony, przynajmniej do momentu wejścia Polski do UE. Artykuł
    25 KP, nakazujący przestrzeganie tej zasady, został zawieszony na ten
    okres. Z tego wynika, że nie ma już ograniczeń co do ilości
    zawieranych umów na czas określony z jednym pracownikiem. Można je
    stosować dowolnie. Po dołączeniu Polski do grupy państw Unii, znowu
    tylko dwa razy będzie można zatrudnić pracownika w ramach umów
    terminowych, trzecia, automatycznie stanie się umową na czas
    nieokreślony. Pracodawcy jednak nauczyli się sprytnie obchodzić ów
    przepis, gdyż umowy bezterminowe nie leżą w ich interesie. Kończącą
    się umowę na czas określony przedłużano za pomocą aneksu, oddalając w
    czasie obowiązek związania się z pracownikiem na stałe. Nie było w
    Kodeksie zapisu, który wprost zakazywał dołączania aneksów do umów,
    dlatego nagminnie stosowano tę metodę wobec pracowników, nie narażając
    się na zarzut złamania prawa. Rząd jednak ma zamiar zlikwidować lukę w
    przepisach i ukrócić ten proceder. Nowelizacja zabrania aneksowania
    umów, każdy aneks ma być traktowany jak umowa o pracę.