PracaGrupypl.praca.dyskusjeumowa o dzieło a podatek › Re: umowa o dzieło a podatek
  • Data: 2005-01-17 18:02:37
    Temat: Re: umowa o dzieło a podatek
    Od: "tobi" <t...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Podatek zawsze płacisz Ty jako zleceniobiorca. W końcu to podatek od
    > Twoich dochodów. W związku z tym, że używasz określeń brutto i netto
    > rozumiem, że dostałeś mniej niż było na umowie. Zleceniodawca potrącił Ci
    > zaliczkę, którą odprowadzi do właściwego US.
    czyli jeżeli mam na na umowie kwote netto.
    i taką mi pracodawca wypłaca, to zleceniodawca za mnie ten podatek zapłaci
    (by było w umowie wurażnie netto)

    Natomiast na rachunku znajdowało sie pole "że podatek opłaca zleceniodawca",
    które nie było zaznaczone
    co sugeruje że skoro nie on to ja jako zleceniobiorca powinienem zapłacić.
    A mi się wydaje że zawsze przy umowie o dzieło płaci
    zleceniodawca(potrącając podatek)

    jezeli w umowie było netto to liczy sobie brututo potrąca podatek, który
    powienien odprowadzić do US, a mi to netto wypłaca.

    mam rację??

    dzięki