PracaGrupypl.praca.dyskusjeumowa o dzieło a podatek › Re: umowa o dzieło a podatek
  • Data: 2005-01-17 18:18:18
    Temat: Re: umowa o dzieło a podatek
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy> szukaj wiadomości tego autora

    From: [cyrusNew] - 2005-01-17 19:08:

    > też mnie to interesuje, mam na umowie napisane brutto, a umowa o dzieło
    > dotyczy wykonania programu komputerowego (części tylko). Gdzieś czytałem że
    > może to być objęte albo 20% podatkiem albo nawet 50%, ma to związek z
    > prawami autorskimi. Ktoś wie ile fiskus utnie z kwoty brutto?

    Nie podatek a koszty uzyskania przychodu :) Przy umowie o dzieło z
    prawami autorskimi masz 50% KUP. W związku z tym podatku płacisz tylko
    9,5% (19% od połowy kwoty, zakładając że bez ZUS, z ZUS trochę mniej ale
    za to ZUS swoje zabiera). Do programu komputerowego musisz być zdaje się
    legalnym posiadaczem wszelkich narzędzi wykorzystanych do jego
    wytworzenia (np. edytory, kompilatory czy jakieś tam).

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ GG:2091615 peka1972#gazeta.pl //\::