PracaGrupypl.praca.dyskusjeumowa o dzielo a dzialalnosc gospod. › Re: umowa o dzielo a dzialalnosc gospod.
    From: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: umowa o dzielo a dzialalnosc gospod.
    Date: Tue, 10 Jun 2003 14:50:32 +0200

    Użytkownik "Elfka" <k...@g...pl.NOSPAM> napisał w
    wiadomości news:3EE5C890.3040603@gazeta.pl.NOSPAM...

    > Wiem, ze nie ma nic wspolnego. Ale ja jako osoba obecnie
    > nieubezpieczona, a zaraz bedaca pracowac w ramach umowy o dzielo
    > chcialabym sie ubezpieczyc, ale i tez chcialabym by staz pracy liczyl mi
    > sie do emerytury i szukam rozwiazania :)

    A to w tym temacie raczej nie pomogę :(

    > A w kwestii firmy, jesli juz sie zdecyduje to chodzi mi o to czy moze
    > byc tak, iz
    > firma ma dwoch wlascicieli (wspolwlascicieli), bo ma dwa rodzaje uslug,
    > ale tylko jedna osoba ma dochod, a druga tylko istnieje tam w razie
    > czego... Skomplikowane... :)

    Zakładam, że będzie to spółka cywilna (ale niekoniecznie oczywiście). Każdy
    ze wspólników będzie miał w umowie spółki określony procentowo udział w
    dochodach spółki i wg niego będzie się rozliczał z urzędem skarbowym.
    Wyjściem może być taka sytuacja, gdy jeden ze wspólników ma np. 95%
    udziałów, a ten "w razie czego" wtedy tylko 5%. Obydwaj jednak muszą się
    rozliczać i opłacać odpowienie składki zus. Udziały w dochodach spółki można
    zmienić aneksem do umowy, ale nie wiem, czy w dowolnym czasie, czy np. tylko
    od początku roku (ze względu na urz. skarb.).

    Kasia