PracaGrupypl.praca.dyskusjeumowa na ok. nieokreslony a potem na okreslony?! › Re: umowa na ok. nieokreslony a potem na okreslony?!
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: umowa na ok. nieokreslony a potem na okreslony?!
    Date: Mon, 17 Dec 2007 13:40:12 +0100

    W wiadomości news:fk373o$4tj$1@news.onet.pl thaz <t...@x...pl> pisze:

    > - rozumiem że małżonka może odmówić przyjęcia/podpisania nowej umowy?
    Oczywiście.

    > - pytanie jak/co zrobić,
    Np. nie przystąpić do konkursu - to nie jest obowiązkowe i nie można tego
    nikomu nakazać.

    > żeby nie 'tykać kijem mrowiska' w takiej
    > sytuacji, bo jak podejrzewamy, dyrektorka zapieni się niesamowicie
    No to co?

    > - czy dyrektorka, może "zerwać" stałą, obecną umowę "ot tak" ?
    Pracodawca może umowę na czas nieokreślony wypowiedzieć z ustawowym terminem
    wypowiedzenia lub rozwiązać bez wypowiedzenia (szczegóły w KP). W obu
    przypadkach musi podać (w treści) powód. Obie sytuacje są zaskarżalne do SP.

    > - no i w ogóle.. co tu robić,
    Nic, czekać. Nie spieszyc się z ruchami i manifestowaniem stanowiska, piłka
    po tamtej stronie.

    > bo mi małżonka od w/w rozmowy chodzi blada
    Nie martw się. Dojrzeje, zmądrzeje to przestanie tak reagować.

    Jeszcze jedno - wg mnie zmiana stanowiska nie powoduje automatycznie
    rozwiązania istniejącej umowy o pracę. Dokonuje się jedynie jej aneksowania.

    --
    Jotte