PracaGrupypl.praca.dyskusje › ubezpieczenie zdrowotne

  • 1. Data: 2003-02-12 20:14:17
    Temat: ubezpieczenie zdrowotne
    Od: "kolek" <a...@s...lodz.pl>

    witam

    mam pytanie, jak dlugo po rozwiazaniu umowy o prace jestem objety
    ubezpieczeniem zdrowotnym ?
    chodzi o to, ze jestem chory - dostalem zwolnienie od lekarza ( okres
    wypowiedzenia skonczyl sie w 08/02/03 ) to czy mam je gdzies wysylac ? do
    zus ? do zakladu pracy ? czy jest sens cos z tym robic ? dostane jakies
    chorobowe ? jak tak to ile i czy to mozna jakos wyliczyc np 70% placy ?

    andrzej

  • 2. Data: 2003-02-14 21:07:22
    Temat: Re: ubezpieczenie zdrowotne
    Od: "Gotex" <N...@n...com>

    Użytkownik "kolek" <a...@s...lodz.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > chorobowe ? jak tak to ile i czy to mozna jakos wyliczyc np 70% placy ?
    > Po ustaniu zatrudnienia przez okres 30dni objęty jesteś ubezpieczeniem
    chorobowym(na marginesie ubezpieczenie zdrowotne to co innego).Teraz masz
    czas na zachorowanie 30dni.Idziesz do lekarza ,lekarz wystawia zwolnienie
    ,na ostatni zakład pracy musisz znać NIP zakładu,zwolnienie zanosisz do
    ZUS-u,otrzymujesz 80% zasiłku chorobowego od kwoty twojego wynagrodzenia
    brutto.Możesz chorować 6miesięcy,ale musisz liczyć się z tym że ZUS bardzo
    kontroluje zwolnienia , mogą CI przerwać ale to już dalsza droga. Po 6
    miesiącach idziesz na zasiłek dla bezrobotnych i 1 rok sie przeżyje .Tak to
    wygląda.