PracaGrupypl.praca.dyskusjeto moze byc prawda › Re: to moze byc prawda
    From: "Immona" <c...@n...googlemailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: to moze byc prawda
    Date: Sun, 16 Oct 2005 10:53:27 +0200

    news:dit364$k1h$1@news.dialog.net.pl...
    >W wiadomości news:dis9su$ao6$1@panorama.wcss.wroc.pl Paweł 'Styx'

    > No jak to? Jest sporo takich, co jęczą, że _ich_ kasa idzie na
    > zaspokojenie
    > roszczeń socjalnych nieudaczników. A ja się tak zastanawiam, czy to
    > prawda?

    Mialam raz w zyciu kontakt z UP, rejestracja. Kolejka, ja jestem bardzo
    kontaktowy czlowiek i w sytuacji kolejki szukam, z kim by sie dalo pogadac o
    czymkolwiek ciekawym. Trafila mi sie pani po 40-stce, ktora po dowiedzeniu
    sie, ze to moj pierwszy raz, poczula wobec mnie matczyne uczucia i zaczela
    mi doradzac. Nie, jak znalezc prace, tylko jak sobie zalatwic rozne
    swiadczenia i jak sobie pojechac na koszt panstwa do sanatorium i ktory
    lekarz bez problemu wysyla do sanatorium. Na koniec zaoferowala mi swoje
    uslugi fryzjerskie, przyjezdza ze sprzetem do domu klienta, ma rzecz jasna
    konkurencyjne ceny i wieloletnie doswiadczenie w zawodzie. Nie wiedzialam,
    czy podziwiac zaradnosc, czy sie zalamac tym panstwem. Kobieta miala taka
    wiedze, ze by byla super na stanowisku doradcy w jakiejs organizacji
    pozarzadowej doradzajacej mniej zaradnym, jak uzyskac pomoc. Gdyby ZUS byl
    placony od zysku, a nie stala kwota, to ta pani by nie stala w tej kolejce,
    poniewaz powiedziala mi, ile wyciaga ze swoich uslug fryzjerskich i bez ZUSu
    da sie zyc, z ZUSem by sie nie dalo (1000-1500 zl zaleznie od miesiaca). Nie
    wiem, czy byla jakims wielkim wyjatkiem w tej kolejce, czy nie.
    Uderzajace bylo to, ze reprezentowala taki sam etos zaradnosci, jak pewne
    lobby na tej grupie i glosila, ze nie mozna siedziec na czterech literach i
    czekac, az cos przyjdzie, tylko samemu sie zakrecic - jednak w jej przypadku
    ta zaradnosc zostala przeniesiona na zaradne uzyskiwanie roznego rodzaju
    swiadczen od panstwa przy jednoczesnym ukrywaniu osiaganego na czarno
    dochodu.

    I.