PracaGrupypl.praca.dyskusjeto moze byc prawda › Re: to moze byc prawda
  • Data: 2005-10-13 05:46:30
    Temat: Re: to moze byc prawda
    Od: " Marek" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Bronek Kozicki <b...@r...pl> napisał(a):

    > zgadzam się, ale "skończenie informatyki" nie czyni specjalistą

    Fakt, "skończenie informatyki" nie czyni specjalistą, ale jak dla mnie
    sytuacja jest daleka od normalności.
    "Skończenie informatyki" nawet w sytuacji ukończenia nielubianego kierunku
    (bo dużo płacą), powoduje automatycznie ustawienie się w kolejce po pracę
    na początku kolejki.
    Dla większości zastosowań zawodowych taki "po informatyce" wystarczy
    często z nadmiarem - nawet jeżeli nie lubi tego co robi.

    Osobnym zjawiskiem jest to, że informatyków wypuszcza obecnie nawet
    prywatna "wyższa szkoła gotowania na gazie i prądzie" :), w związku z tym
    pracodawcom jak narazie jeszcze długo nie zabraknie do pracy studentów,
    którzy choć trochę znają się na informatyce praktycznej.

    To wszystko powoduje, że pasjonat informatyki siedzi w domu, bo
    w ogłoszenianiach "wyzsze" na pierwszym miejscu, a jego nie stać
    ani na studia, ani na akademię cisco, ani na inne - pracodawca teraz
    nie szkoli, tylko wymaga.

    Tłumaczenie tego wszystkiego prawami rynku jest wygodne, ale płytkie.

    Oprócz tego komentarze pod dyskutowanym artykułem to również wyzwiska.
    Kiedyś "ludzie informatyki" bardziej się szanowali wzajemnie, zawsze
    pomagali sobie nawzajem - teraz bezrobocie wyzwala niskie instynkty.

    Marek