PracaGrupypl.praca.dyskusjetajne zarobki › Re: tajne zarobki
    From: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: tajne zarobki
    Date: Thu, 04 May 2006 11:25:12 +0200

    Mateusz Szczyrzyca wrote:

    > Ale też Szczecin, Kraków, Poznań. Część dopiero zaczęła tam mieszkać, jak
    > znalazła pracę.

    Jak szukalem prace w Szczecinie, to tam wyboru za bardzo nie bylo. Czy
    za rok sie znowu nie zmieni? Jak zaczynalem prace w Lodzi bylo fajnie,
    tyle, ze pozniej braklo wlascicielowi pieniedzy na duza inwestycje,
    musial firme sprzedac. Mimo, ze pozniej zaczela firma przynosic coraz
    wieksze zyski, to niestety nie mialo to przelozenia na place
    pracownikow, a w koszty wytworzenia zysku zaczely sie bardzo zwiekszac
    koszty zarzadu...

    http://kaczus.republika.pl/projekty.html

    > A płaca 3000 na ręke nie jest już taka kiepska. Zaraz się pewnie frustraci
    > odezwą, że na zachodzie... no właśnie - płaca powyżej średniej na zachodzie
    > po odliczeniu kosztów utrzymania tam, też tyle wyniesie, np. w Angli, gdzie
    > podstawowa stawka to 5.05. Przyjeżdzający tam polacy godzą się pracować
    > nawet za niższe i nie w swoim zawodzie.

    Po to by nauczyc sie angielskiego lepiej...

    > Ale mam znajomych co pracują tam za
    > już wyższe stawki i na polskie monetki, po odliczeniu kosztów utrzymania
    > wyjdzie im 2500-4000 zł. W branży IT pewnie są większe.

    Duzo wieksze...

    > Ale ja znam
    > speców w swoich dziedzinach co w Polsce tyle zarabiają. Tylko, że to są
    > specjaliści, nie frustraci, ani żadni inżynierowie *zaraz po studiach*.

    Jak napisalem wczesniej - mieli szczescie mieszkac w dobrym miejscu lub
    dojezdzaja godzinami... Ale wtedy to nie zycie a wegetacja. Co z tego ze
    zarobisz wiecej, jesli nie masz jak z tego sie cieszyc.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl