PracaGrupypl.praca.dyskusjeszantaz? › Re: szantaz?
    From: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: szantaz?
    Date: Wed, 17 Aug 2005 16:18:50 +0100

    >Może tak, może nie. Zależy od sytuacji. Mądry pracodawca zna prawo pracy
    >więc wie, że takie sytuacje mogą się zdarzać i powinien być na nie
    >przygotowany (np. poprzez organizację pracy, zapewnienie zastępstw). Chyba,
    >że nie jest mądry. Ale to już jego zmartwienie.

    Przerzucanie odpowiedzialności za wszelkie możliwe czyny pracownika
    generuje koszty, które powodują ... . Więc niejako staje się to
    zmartwieniem pracownika, który będzie miał problem ze znalezieniem
    pracy.

    >No, a pomyśl, że urlopu na żądanie jest max. 4 dni, a "zwykłego" nawet 26,
    >to są dopiero koszty!! Znieśmy urlopy, co? Zresztą urlopy są zapisane w KP,
    >więc poleciałyby razem z nim i tak. ;))

    Oczywiście, że jestem za zniesieniem płatnych urlopów, jak ktoś chce
    mieć płatny urlop to niech sobie go wynegocjuje. Jak ktoś nie chce to
    po co mam go zmuszać?

    >Jak widzisz, jednak czasem ma.

    Niestety.

    >Toć przecież wynegocjował. Razem z umową o pracę, bo pracodawca zatrudniać
    >go nie musiał, a jak zatrudnił to przyznał mu do tego prawo. Zaznaczam
    >natrętnie, że umowę o pracę strony zawierają dobrowolnie.

    Ale nie mogą jej kształtować dowolnie.

    --
    pozdrawiam
    Bremse