PracaGrupypl.praca.dyskusje › system wyplaty wynagrodzenia

  • 1. Data: 2006-07-01 20:02:22
    Temat: system wyplaty wynagrodzenia
    Od: "PioM" <p...@h...com>

    Witam

    Moze ktos mi wyjasni dlaczego robotnik pracujacy np. etat dostaje
    wynagrodzenie dopiero po miesiacu pracy, a nie np. na poczatku (tygodniowo
    lub miesiecznie). Przeciez za te pieniadze mozna kupic jedzenie, ktore jest
    niezbedne do fizycznej pracy, kogos moga z glodu flaku bolec lub zoladek.
    Podejrzewam ze przez ten miesiac pracodawca inwestuje pieniadze na gieldzie
    i zgarnia dodatkowe zyski lub oszustwo z osobliwoscia czasowa. Danie przed
    wynagrodzenia moze tez do czegos zobowiazywac.

    Pozdrawiam
    i palaczom zycze wiekszej kultury osobistej i nie przeszkadzania ludziom w
    pracy.
    --
    PioM
    Bog moze stworzyc skale, ktorej nie bedzie mogl podniesc.

  • 2. Data: 2006-07-01 22:30:58
    Temat: Re: system wyplaty wynagrodzenia
    Od: "Wojciech Kulesza" <w...@N...org>

    > Podejrzewam ze przez ten miesiac pracodawca inwestuje pieniadze na
    > gieldzie i zgarnia dodatkowe zyski lub oszustwo z osobliwoscia czasowa.

    ????
    Jakie pieniądze? Przecież jeszcze ich nie ma, bo pracownik jeszcze ich nie
    wypracował.

    W.

  • 3. Data: 2006-07-02 08:38:28
    Od: "fotech" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > niezbedne do fizycznej pracy, kogos moga z glodu flaku bolec lub zoladek.

    Moze uzyc pieniedzy zarobionych miesiąc wczesniej.
    A lepiej niech idzie na studia, i zostanie nauczycielem, bo akurat ta elitarna grupa
    zawodowa dostaje wypłatę z góry, żeby im w brzuchach nie burczalo w klasie.

    Wojtek

  • 4. Data: 2006-07-02 12:37:57
    Od: "PioM" <p...@h...com>

    > Jakie pieniądze? Przecież jeszcze ich nie ma, bo pracownik jeszcze ich nie
    > wypracował.
    Moze masz racje, ale sa przypadki otrzymania dotacji z gory lub inwestycji.
    Roznie to moze bywac.

  • 5. Data: 2006-07-02 12:51:39
    Od: "Przemek" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Wojciech Kulesza" <w...@N...org> napisał w wiadomości

    > Jakie pieniądze? Przecież jeszcze ich nie ma, bo pracownik jeszcze ich nie
    > wypracował.

    Czyli sadzisz ze pracownik wypracowuje wszystko ostatniego dnia miesiaca ?

    pzdr

  • 6. Data: 2006-07-02 13:30:49
    Od: "PioM" <p...@h...com>

    > Czyli sadzisz ze pracownik wypracowuje wszystko ostatniego dnia miesiaca ?
    Tu jest niesprawiedliwosc. Dziwna sprawa. Najsprawiedliwiej wydaje sie
    placenie codziennie, przeciez mamy komputery i mozemy wszystko obliczyc :-).

  • 7. Data: 2006-07-02 14:27:58
    Od: Dariusz Tarczoń <t...@i...pl>

    PioM napisał(a):
    > Witam
    >
    > Moze ktos mi wyjasni dlaczego robotnik pracujacy np. etat dostaje
    > wynagrodzenie dopiero po miesiacu pracy, a nie np. na poczatku (tygodniowo
    > lub miesiecznie).
    Bo to jest zgodne z umowa ktora podpisal?
    Przeciez w umowie jest zapis, kiedy owo wynagrodzenie bedzie wyplacone i
    czasem mozna to negocjowac /aczkolwiek rzadko/.

    Wyplata z dolu jest tez bezpieczniejsza - jezeli pracownik dostalby
    pensje 1-go, a zrezygnowal z pracy 14, to juz widze jak bieglby oddac
    pracodawcy pozostala czesc wynagrodzenia.. ;)

    Danie przed
    > wynagrodzenia moze tez do czegos zobowiazywac.
    Danie po tez do czegos zobowiazuje...

    PS czasem pracodawcy daja zaliczki na poczet wyplaty, wiec zawsze mozna
    sie dopytac..

    Pozdrawiam...

  • 8. Data: 2006-07-02 14:46:25
    Od: "mch" <e...@h...com>

    A w moim wypadku pracodawca w ogóle nie zapłacił mi, bo takie ma swoje
    widzimisie........!!!!!!!!!
    I co? Lepiej tak jest? On ma nowy samochód a ja nie mam na podstawowe
    rzeczy!!!!!!!
    A praca została wykonana!!!

  • 9. Data: 2006-07-02 15:08:45
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:e88ma6$rti$1@nemesis.news.tpi.pl mch
    <e...@h...com> pisze:

    >A w moim wypadku pracodawca w ogóle nie zapłacił mi, bo takie ma swoje
    >widzimisie........!!!!!!!!!
    > I co? Lepiej tak jest? On ma nowy samochód a ja nie mam na podstawowe
    > rzeczy!!!!!!!
    Nie zazdrość - on będzie miał proces i przegraną sprawę w sądzie pracy,
    wypłaci Ci wynagrodzenie wraz z odsetkami i (być może) odszkodowanie,
    wjedzie mu kontrola PIPy, BHP i Urzędu Skarbowego i może go załatwią - ja
    bym się niekoniecznie zamienił.

    Jotte

  • 10. Data: 2006-07-02 15:09:37
    Od: Dariusz Tarczoń <t...@i...pl>

    mch napisał(a):
> [...]
    > widzimisie........!!!!!!!!!
    > I co? Lepiej tak jest? On ma nowy samochód a ja nie mam na podstawowe

    To poczytaj archiwum grupy, co mozna w takie sytuacji zrobic.
    Przy normalnych zasadach (tj pracownik pracuje, pracodawca placi)
    lepszym rozwiazaniem jest platnosc po wykonaniu pracy - tylko wtedy moze
    zareagowac na wszelkie zmiany - np wyplacic nadgodziny, dokonac
    potracen /np zwolnienia chorobowe/

    PS odpowiadaj pod postami, a nie nad...

    PS 2 Pracodawca, ktory w pierwszym dniu pracy dawalby wynagrodzenie za
    caly m-c mialby baaardzo duzo nowych pracownikow - ale tylko na pare
    dni... :|