PracaGrupypl.praca.dyskusje › swiadectwo pracy

  • 1. Data: 2004-09-17 06:48:53
    Temat: swiadectwo pracy
    Od: "michal34" <s...@o...pl>

    Witam
    ma pytanie, pracodawca niechce wystawic swiadectwa pracy juz ponad 1 miesiac
    co mam robic? Sad pracy nie bawic sie w dyskutowanie?

    danielo
    gg 931730
    www.michal34-allegro.prv.pl

  • 2. Data: 2004-09-17 07:44:57
    Temat: Re: swiadectwo pracy
    Od: Pawel Kender Maczewski <p...@o...pl>

    On 2004-09-17, michal34 <s...@o...pl> wrote:
    > Witam
    > ma pytanie, pracodawca niechce wystawic swiadectwa pracy juz ponad 1 miesiac
    > co mam robic? Sad pracy nie bawic sie w dyskutowanie?

    Może wyślij listem poleconym, za potwierdzeniem odbioru, prośbę o
    wystawienie świadectwa pracy i jego odesłanie w terminie, dajmy na to, 3
    dni. Poczekaj na potw. odbioru, na świadectwo. Jak nie przyśle, to do
    sądu.

    Kender

    --
    No, jak się gwóźdź wyjmuje z buta to na ogół jest przyjemnie. Co jeszcze
    nie znaczy że but jako taki jest wygodny.

    --
    Z perspektywy kreta nieba nie ma, z perspektywy Nieba - kret to kretyn.
    [M. Wolski]

  • 3. Data: 2004-09-18 02:49:05
    Od: "GreG" <gslabs@_neverspam_.wp.pl>

    "Pawel Kender Maczewski" <p...@o...pl> wrote in message
    s.org...

> [...]
    > wystawienie świadectwa pracy i jego odesłanie w terminie, dajmy na to, 3
    > dni. Poczekaj na potw. odbioru, na świadectwo. Jak nie przyśle, to do

    Wybaczcie laickie pytanie: czy swiadectwo pracy to dokument scislego
    zarachowania? Czy jest to jakis urzedowy papier?
    Pytam w kontekscie tego, ze wiele osob zastanawia sie, czy swiadectwa
    pracy tlumaczyc na obce jezyki u tlumacza przysieglego.

    Pozdrawia
    GreG

  • 4. Data: 2004-09-18 14:05:58
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnij_to_>

    Pracowdawca zlamal prawo.
    Swiadectwo pracy MUSISZ dostac w ostatnim dniu pracy, niezaleznie od
    wszelkkich innych uwarunkowac, np stanu rozliczen z pracodawca, podbitych
    obiegowek i innych pierdol. Kazdy inny przypadek stanowi zlamanie prawa.
    Po pierwsze zadnych prosb i umizgow. Idziesz i zadasz wydania swiadectwa-
    jesli odmowia zostawiasz pismo z wezwaniem do wydania swiadectwa (na kopii
    niech ci potwierdza odbior), jesli nie chca wysylasz poleconym za
    potwierdzeniem odbioru. W pismie koniecznie napisz kiedy zostal rozwiazany
    stosunek pracy- moze to stanowic w sadzie dowod zlej woli pracodawcy. jak
    dobrze zakombinujesz i masz np znajomych prowadzacych dzialalnosc gosp. to
    mozesz pozwac praodawce z powodztwa cywilnego o odszkodowanie z tytulu
    utraty mozliwosci zatrudnienia w firmie (firmach) X (tych wlasnie firmach
    nalezacych do Twoich znajomych) spowodowaną brakiem koniecznych dokumentow.

    Trzymaj sie.

  • 5. Data: 2004-09-18 16:55:21
    Od: Sokol <s...@p...fm>

    Dnia Sat, 18 Sep 2004 16:05:58 +0200, Jackare napisał(a):

    > Pracowdawca zlamal prawo.
    > Swiadectwo pracy MUSISZ dostac w ostatnim dniu pracy, niezaleznie od
    Nie prawda, było już na grupie. Nie chce mi się szukać podstawy prawnej,
    ale pracodawca ma na wydanie świadectwa pracy _siedem_ dni.

    Zdzisław Sokołowski

  • 6. Data: 2004-09-18 17:22:40
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    From: [Sokol] - 2004-09-18 18:55:

    > Nie prawda, było już na grupie. Nie chce mi się szukać podstawy prawnej,
    > ale pracodawca ma na wydanie świadectwa pracy _siedem_ dni.

    Nie prawda :)

    Zgodnie z art. 97 § 1 Kp, pracodawca - w związku z rozwiązaniem lub
    wygaśnięciem stosunku pracy - jest obowiązany niezwłocznie wydać
    pracownikowi świadectwo pracy. Wydanie świadectwa pracy nie może być
    uzależnione od rozliczenia się pracownika z pracodawcą.

    Tak więc pracodawca powinien bezwarunkowo wydać pracownikowi świadectwo
    pracy w dniu rozwiązania stosunku pracy.

    Podstawa prawna:

    art. 97 § 1 Kp.

    (http://42.pl/url/8Fr)

    --
    Pozdrawiam _ _ _ _
    //\ _|_|_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\

  • 7. Data: 2004-09-18 17:28:15
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    From: [Sokol] - 2004-09-18 18:55:

    > Nie prawda, było już na grupie. Nie chce mi się szukać podstawy prawnej,
    > ale pracodawca ma na wydanie świadectwa pracy _siedem_ dni.

    Zgodnie z art. 97 par 1 Kp, pracodawca - w związku z rozwiązaniem lub
[...]

    (za serwisem internetowym pip: http://42.pl/url/8Fr)

    Termin siedmiodniowy jest terminem w jakim pracownik ma prawo wystąpić o
    sprostowanie świadectwa.

  • 8. Data: 2004-09-18 17:32:04
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    From: [Sokol] - 2004-09-18 18:55:

    > ale pracodawca ma na wydanie świadectwa pracy _siedem_ dni.

    Aha, żeby nie było :)
    Rozporządzenie o 7 dniach też jest ale tu michal34 pisze, że pracodawca
    _nie chce_ wydać a nie jest na księżycu i nie ma możliwości doręczyć w
    ustawowym terminie.

  • 9. Data: 2004-09-18 18:26:35
    Od: "Misiu" <l...@s...pl>

    Użytkownik "Pawel Kender Maczewski" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wystawienie świadectwa pracy i jego odesłanie w terminie, dajmy na to, 3
    > dni. Poczekaj na potw. odbioru, na świadectwo. Jak nie przyśle, to do

    Wydaje mie się, że szybciej będzie najpierw do PIPu.

  • 10. Data: 2004-09-18 22:44:45
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnij_to_>

    było już na grupie.

    bylo, ale sie zmienilo :-)