PracaGrupypl.praca.dyskusje › [staż] nic nie wiem

  • 11. Data: 2004-01-27 12:54:26
    Temat: Re: [staŞ] nic nie wiem
    Od: Lolek <l...@w...pl>

    Użytkownik Wojciech Jak˘bczyk napisał:

    > no a ty dalej nie rozumiesz...
    > informatyka to dosc szeroka dziedzina i napewno do jej podstaw nie nalezy
    > wiedza na temat sprzetu sieciowego firmy cisco. uprzedzajac - nie w tym
    > rzecz rowniez ze jest to wiedza jakoby zaawansowana. :)

    Masz racje. Tylko ze istnieje cos takiego jak "basic skills" podstawowa
    wiedza jaką każdy informatyk powinien posiadać (podstawy rutingu,
    działania sieci i protokołów sieciowych to jest podstawa), jest to
    zdefiniowane przez jakąś organizację i co roku aktualizowane. Albo się
    sam nauczy albo wyniesie to ze szkoły/studiów albo jak nie ma innej
    możliwości to trzeba pójść na dodatkowe szkolenie. Np co to za
    administrator win NT jak mu padnie router to nie będzie umiał go
    skonfigurować bo się specjalizuje w Windowsach, albo co to za
    programista który nie umie swojej aplikacji połączyć z bazą danych bo
    nie specjalizuje się w sql i w protokołach sieciowych. A nauka
    konkretnych rozwiązań technicznych na poziomie wyższym niż podstawowy i
    praca z rozbudowanymi systemami informacyjnymi/informatycznymi to
    kwestia dalszego rozwoju.

  • 12. Data: 2004-01-27 12:58:37
    Od: Lolek <l...@w...pl>

    > wiedza na temat sprzetu sieciowego firmy cisco.

    nic sie nie stanie jak bede wiedział troche wiecej. CISCO jest jak
    narazie najwiekszą tego typu firmą na świecie.

  • 13. Data: 2004-01-27 13:28:12
    Od: "Wojciech Jakóbczyk" <j...@U...TO.pl>

    > Masz racje. Tylko ze istnieje cos takiego jak "basic skills" podstawowa
    > wiedza jaką każdy informatyk powinien posiadać (podstawy rutingu,
    > działania sieci i protokołów sieciowych to jest podstawa), jest to

    to nie jest podstawa wymagana dla kazdego "informatyka". ale koniec bo
    jestesmy ot :)

    wojtek

  • 14. Data: 2004-01-27 21:32:53
    Od: Witiia <K...@p...onet.pl>

    Dnia 2004-01-27 13:58, Użytkownik Lolek napisał:

    > nic sie nie stanie jak bede wiedział troche wiecej. CISCO jest jak
    > narazie najwiekszą tego typu firmą na świecie.

    widać, że nie masz zielonego pojęcia o zawodach informatyków, i o tym,
    co jest im potrzebne, a co nie.
    Skoro więc sam wiesz wszystko najlepiej, to po jaką cholerę pytasz sie
    tu na grupie?

    PS. Ja też robię CCNA i to co piszesz to głupoty

    --
    Witiia

  • 15. Data: 2004-01-28 09:35:01
    Od: Lolek <l...@w...pl>

    > widać, że nie masz zielonego pojęcia o zawodach informatyków, i o tym,
    > co jest im potrzebne, a co nie.
    > Skoro więc sam wiesz wszystko najlepiej, to po jaką cholerę pytasz sie
    > tu na grupie?

    nie twierdze ze wiem wszytko lepiej. bo zawsze się można czegoś nowego
    dowiedzieć, akurat od ciebie to za wiele się nie dowiedziałem. tylko
    tyle ze nie warto dyskutować z frustratami którzy mają przysłonięte oczy
    na swoje małe sprawy.

    > PS. Ja też robię CCNA i to co piszesz to głupoty

    zajęcia z CCNA to dla mnie prościzna. nie rozumiem dlaczego
    robisz/robicie z igły widły.
    A jeśli ktoś nie łapie o co tam chodzi i ryje wszystko na blachę, to się
    nie nadaje do czego kolwiek. i jest strasznym głąbem. (jeszcze raz
    podkreślam program na CCNA jest przygotowany dla uczniów liceum nie dla
    specjalistów IT)

    dzięki za odpowiedz. pozostaje bez poważania

  • 16. Data: 2004-01-28 12:03:03
    Od: "Muzzy" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lolek" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dowiedzieć, akurat od ciebie to za wiele się nie dowiedziałem. tylko
    > tyle ze nie warto dyskutować z frustratami którzy mają przysłonięte oczy

    Na razie wygląda na to że to ty masz klapki na oczasz, mierzysz tylko swoja
    miarą, patrzysz na IT przez pryzmat twoich zainteresowań a otwartość umysłu
    to dla ciebie chyba synonim trepanacji.
    Co z tego że poziom wiedzy na CCNA jest "licealny"? To nie znaczy że każdy
    infromatyk musi go znać. Np mechanizmy pozwalające utrzymać spójność odczytu
    danych z bazy oraclowej są wręcz trywialne...mogliby tego uczyć pod koniec
    podstawówki. Dalej.....mnie na chemi w liceum nauczyli że glukoza i fruktoza
    różnią się między sobą tylko strukturalnie i fruktoza zawiera wiązanie
    alfahydroksyketonowe...ale na wydziale technologii i inzynierii chemicznej
    znajdziesz sporo profesorów czy innych chemików którzy nie beda mieli o tym
    pjęcia bo np zajmują odorymetrią, albo wykorzystują sieci neuronowe do
    analizy zanieczyszczeń zbiorników wodnych. Chociaż w przypadku takeigo
    Bałtyku....masz racje.....powinni najpierw zdać CCNA bo to licealne
    podstawy.
    Zyczę obiektywizmu.
    Muzzy

  • 17. Data: 2004-01-28 12:57:53
    Od: Lolek <l...@w...pl>

    > Na razie wygląda na to że to ty masz klapki na oczasz, mierzysz tylko swoja
    > miarą, patrzysz na IT przez pryzmat twoich zainteresowań a otwartość umysłu
    > to dla ciebie chyba synonim trepanacji.

    Przyznaje się ze nie mam pojęcia o pracy informatyka, ponieważ nigdy
    tego nie robiłem, dlatego potrzebowałem kilku wskazówek, niestety jak
    juz wcześniej pisałem nie dostałem konkretnej odpowiedzi.

    > Co z tego że poziom wiedzy na CCNA jest "licealny"? To nie znaczy że każdy
    > infromatyk musi go znać.

    n a pewno nie znaczy? nie mówię że każdy powinien mieć certyfikat CCNA
    ale poziom wiedzy CCNA powinien posiąść każdy informatyk, to świadczy o
    jego wiedzy. zresztą nie mam zamiaru się powtarzać.

    > Np mechanizmy pozwalające utrzymać spójność odczytu
    > danych z bazy oraclowej są wręcz trywialne...mogliby tego uczyć pod koniec
    > podstawówki.

    fakt. ale spróbuj napisać własne API ;-)

    posuwasz się za daleko

  • 18. Data: 2004-01-28 15:15:31
    Temat: Re: [staż] nic nie wiem
    Od: Artur Żmudzki <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > CCNA ale poziom wiedzy CCNA powinien posiąść każdy informatyk, to
    > świadczy o jego wiedzy. zresztą nie mam zamiaru się powtarzać.

    W pierwszym akapicie przyznajesz, że nie masz pojęcia na czym polega
    praca informatyka ponieważ nigdy tego nie robiłeś, ale w 2 akapicie
    upierasz się, że każdy informatyk powinien to wiedzieć. Zapewniam cię,
    że informatyk na pewno nie każdy, natomiast administrator
    sieci/systemu to juz bardziej.

    I jeszcze pozwolę sobie zacytować Twoją wypowiedź z innego posta
    zamieszczonego kilka linijek wyżej (lub niżej ;-) )

    > pozostaje bez poważania

    Niepotrzebnie się unosisz, to nie najlepiej o Tobie świadczy.
    To tylko dyskusja na forum nic więcej.

    pozdrawiam
    Art

  • 19. Data: 2004-01-28 15:50:58
    Od: Lolek <l...@w...pl>

    > Niepotrzebnie się unosisz, to nie najlepiej o Tobie świadczy.
    > To tylko dyskusja na forum nic więcej.

    też tak uważam. Niestety wypowiedzi grypowicza Witiia i nie tylko jego
    zgóry zakładają ze nie mam zielonego pojęcia o czym mówię. A poza tym
    trochę zostałem rozdrażniony.

    I nie widzę powodów dla których dalej miał bym wam coś udowadniać i
    dalej ciągnąć tą "dyskusję" to do niczego nie prowadzi.

  • 20. Data: 2004-01-28 16:08:24
    Od: Artur Żmudzki <a...@p...onet.pl>

    > I nie widzę powodów dla których dalej miał bym wam coś udowadniać i
    > dalej ciągnąć tą "dyskusję" to do niczego nie prowadzi.

    Tu nie chodzi o to aby cokolwiek Ci udowadniać. Czy tak cieżko
    przekonać Cię, że analityk wielowymiarowych baz danych nie
    potrzebuje wiedzy na poziomie CCNA?

    Przypuszczam też, że profesor I.G. Tabakov, który prowadzi
    zajęcia z Metod Formalnych na Politechnice Wrocławskiej również
    tej wiedzy nie potrzebuje choć bez wątpienia jest on informatykiem.

    pozdrawiam
    Art