PracaGrupypl.praca.dyskusje › staz absolwencka a poszukiwanie pracy

  • 1. Data: 2004-04-27 20:17:21
    Temat: staz absolwencka a poszukiwanie pracy
    Od: "gregoo" <g...@N...poczta.fm>

    Witam
    Od kilku tygodni pracuje w ramach stazu absolwenckiego i w pewnym sensie jak
    na zlosc firmy do ktorych wyslalem wczesniej aplikacje zaczely zapraszac
    mnie na rozmowy kwalifikacyjne w trakcie jak zaczalem staz. Sek w tym ze
    musze w jakis sposob zwolnic sie ze stazu.
    Szanowni grupowicze doradzicie mi co poczynic zeby sobie jak najmniej
    zaszkodzic. Wyczerpuje mi sie juz koncept do wytlmaczen tak aby pracodawca
    na stazu albo nie zorientowal sie ze ide na rozmowe ( w koncu w najgorszym
    przypadku za te pare miesiecy bedzie tu jakas szansa na prace). Nadmienie ze
    juz pare razy bylem nieobecny i forma zwolnien chorobowych ulegla juz raczej
    wyczerpaniu. Teraz wydaje mi sie ze nie byla to najlepsza strategia, i
    dlatego tez musze wymyslic nowa, gdyz teraz juz wiem ze bede musial sie
    zwolnic kilka razy w w ciagu przyszlych tygodni (nie bede podawal dokladnych
    wielkosci dla wlasnego bezpieczenstwa).
    Bede dozgonnie wdzieczny za wszelkie sugestie pomysly
    gregoo

  • 2. Data: 2004-04-27 20:56:53
    Temat: Re: staz absolwencka a poszukiwanie pracy
    Od: "bromba" <k...@o...pl>

> [...]
    dokladnych
    > wielkosci dla wlasnego bezpieczenstwa).
    > Bede dozgonnie wdzieczny za wszelkie sugestie pomysly

    Idź do wróżki. Ona poradzi :)

  • 3. Data: 2004-04-28 05:00:58
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik gregoo napisał:
> [...]
    > przypadku za te pare miesiecy bedzie tu jakas szansa na prace). Nadmienie ze

    ja właśnie byłbym szczery i mówiłbym, że idę na rozmowę w sprawie
    pracy. Staż jest po to, by zdobyć jakieś doświadczenie i by było potem
    łatwiej ze znalezieniem pracy.
    Będąc na stażu jesteś dalej bezrobotny, więc Twoim świętym obowiązkiem
    jest szukanie pracy i chodzenie na rozmowy. Dlatego na zdrowy rozsądek
    nikt nie powinien Ci zabraniać tego i nie powinien wyciągać
    jakichkolwiek konsekwencji z tego tytułu.
    Ale niestety nasz kochany UP jest chyba innego zdania, bo wszystkie
    przepisy są tak skonstruowane, aby tylko utrudnić bezrobotnym
    znalezienie pracy.

    --
    Witiia

  • 4. Data: 2004-04-28 05:03:48
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    PS.

    Jeśli obecny pracodawca planuje zatrudnienie Ciebie po stażu, to jeśli
    zobaczy, że może Cię stracić, to może wcześniej zaproponuje umowę.
    Sam znam przypadek, jak absolwent był na stażu. Gdy powiedział, że
    odchodzi bo dostał gdzieś indziej pracę, to nagle automatycznie
    mogliby podpisać z nim umowę o pracę. Oczywiście, w innym miejscu
    zaproponowali troszkę wyższą sume, więc chytry pracodawca stracił
    tylko dobrego pracownika.

    --
    Witiia

  • 5. Data: 2004-04-28 09:45:44
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Użytkownik "gregoo" <g...@N...poczta.fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > mnie na rozmowy kwalifikacyjne w trakcie jak zaczalem staz. Sek w tym ze
    > musze w jakis sposob zwolnic sie ze stazu.

    Z tego, co się orientuję, możesz bez konsekwencji przerwać staż
    absolwencki, jeżeli podejmiesz w innym miejscu pracę. Poproś o informację
    w tej sprawie w urzędzie pracy i przestaniesz się martwić.

    Pozdrawiam

    wa

  • 6. Data: 2004-04-28 10:54:15
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl>

    Hi!!!!

    Użytkownik "Witiia" <w...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:c6ndql$2vk$1@news.onet.pl...

> [...]
    > nikt nie powinien Ci zabraniać tego i nie powinien wyciągać
    > jakichkolwiek konsekwencji z tego tytułu.

    Zaraz, to jakby to miało być?
    Zakład pracy podpisuje umowę na staż absolwencki. A absolwent łazi sobie
    kiedy chce, a jak ktoś się ośmieli zapytać gdzie był to powie, że szukał
    pracy, tak?
    I może jeszcze stypendium za taki dzień nieobecności ma dostać?

    > Ale niestety nasz kochany UP jest chyba innego zdania, bo wszystkie
    > przepisy są tak skonstruowane, aby tylko utrudnić bezrobotnym
    > znalezienie pracy.

    I myślisz, że te przepisy to UP konstruuje?

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 7. Data: 2004-04-28 19:08:09
    Od: "Przemolo" <p...@g...pl>

    Użytkownik "waczek" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Z tego, co się orientuję, możesz bez konsekwencji przerwać staż
    > absolwencki, jeżeli podejmiesz w innym miejscu pracę. Poproś o informację
    > w tej sprawie w urzędzie pracy i przestaniesz się martwić.

    Aś zabłysnął ;-)
    ...tylko, że najpierw musi tą pracę znaleźć - a jak ma znaleźć, skoro
    codziennie jest na stażu?

  • 8. Data: 2004-04-28 19:31:14
    Od: "Greg" <o...@o...op.pl>

    waczek w news:c6nukl$7d5$1@atlantis.news.tpi.pl napisał(a):

    > Z tego, co się orientuję, możesz bez konsekwencji przerwać staż
    > absolwencki, jeżeli podejmiesz w innym miejscu pracę.

    Dobrze sie orientujesz :-)

    > Poproś o informację w tej sprawie w urzędzie pracy i przestaniesz
    > się martwić.

    Nie przestanie, bo on przeciez nie podejmuje pracy - to dopiero rozmowa
    kwalifikacyjna :-)

    A co do glownego pytania... ja bylem szczery. Powiedzialem, ze mam szanse
    na prace i czy moge dostac dzien wolny. Zgodzili sie. Pozniej znowu sie
    zwolnilem i... to byl juz ostatni raz. Z umowa o prace poszedlem sie
    wyrejestrowac :-))
    Tylko uwazaj na liste obecnosci - pewnie musisz ja podpisywac (glownie dla
    PUP). Nie radze zostawiac luki. Jesli uda Ci sie dogadac w sprawie
    zwolnienia to zalatw jeszcze mozliwosc podpisania sie na liscie. Bo moze
    byc tak, ze zgodza sie na Twoje wyjscie, ale nie na podpis (bo niby
    dlaczego, skoro w pracy Cie nie bylo). Dla PUP bedzie to
    nieusprawiedliwiona luka i moze byc zonk.

    powodzenia
    --
    Greg
    Nie Tylko Poezja - http://republika.pl/szedhar/