PracaGrupypl.praca.dyskusje › statystyki ze jest lepiej

  • 1. Data: 2004-11-16 11:15:27
    Temat: statystyki ze jest lepiej
    Od: "Immona" <n...@z...com.pl>

    Mam dokladne i swiezutkie statystyki o bezrobociu i jego zmianach w woj.
    dolnoslaskim /ktore jest obecnie regionem o najwiekszym bezrobociu w calej
    UE/ (ile osob z jakiej przyczyny przestalo byc bezrobotnymi, jakie sa zmiany
    wsrod mlodziezy, kobiet, niepelnosprawnych, ilu bezrobotnych jest na oferte
    pracy, ile ofert pracy etc. etc.). Ogolnie - jest lepiej niz bylo w zeszlym
    roku i wyglada na to, ze sytuacja sie poprawia. Czy kogos interesuja
    cyferki? Nawet wyciag z raportu bedzie dosc objetosciowy, wiec pytam przed
    ew. wyslaniem co ciekawszych fragmentow na grupe.

    I.

  • 2. Data: 2004-11-16 11:16:01
    Temat: Re: statystyki ze jest lepiej
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-11-16, Immona <n...@z...com.pl> wrote:
    > cyferki? Nawet wyciag z raportu bedzie dosc objetosciowy, wiec pytam przed
    > ew. wyslaniem co ciekawszych fragmentow na grupe.
    Może gdzieś na WWW wrzucić? Jakbyco, to służę miejscem u siebie. Napisz
    na priva.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Co wolno Adminowi, to nie Użytkownikowi
    /z pamiętnika administratora/

  • 3. Data: 2004-11-16 11:32:03
    Od: "Immona" <n...@z...com.pl>

    Użytkownik "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl> napisał w wiadomości
    > Może gdzieś na WWW wrzucić? Jakbyco, to służę miejscem u siebie. Napisz
    > na priva.

    Dziekuje, miejsce mam - chodzilo mi o material do dyskusji, bo sa tam
    kawalki typu np. "Zanotowano również w porównaniu z rokiem ubiegłym wzrost
    liczby osób wyłączonych z ewidencji bezrobotnych z powodu nie potwierdzania
    gotowości do podejmowania pracy /o 6843 osoby/." czy
    "Ponad 3-krotnie większy spadek bezrobocia niż w roku ubiegłym zanotowano
    wśród kobiet. [...] Pomimo tak znacznego spadku, odsetek kobiet w strukturze
    bezrobotnych zwiększył się z 52,3% w październiku 2003 roku do 53,1% na
    koniec października 2004 roku. Jest to wynik większej dynamiki spadku
    bezrobocia ogółem /o 9,2%/ od dynamiki spadku bezrobocia kobiet /o 6,4%/."
    Jestem ciekawa komentarzy do takich i innych info.

    Moze postraszylam z tym "objetosciowym", bo to by bylo kilkanascie kilo po
    pocieciu. Ale ok, wstrzymam sie. A na www za jakis czas tez bedzie pewnie
    dostepne.

    I.

  • 4. Data: 2004-11-16 12:39:59
    Od: "MG42" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Immona" <n...@z...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > cyferki? Nawet wyciag z raportu bedzie dosc objetosciowy, wiec pytam przed
    > ew. wyslaniem co ciekawszych fragmentow na grupe.

    No pokaż nam ten raport. Ja osobiście uwielbiam statystyki. Koniecznie
    udostepnij.

  • 5. Data: 2004-11-16 13:20:56
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

> [...]
    > 6,4%/."
    > Jestem ciekawa komentarzy do takich i innych info.

    Przede wszytskim trudno wypowiwadc sie na temat tak sformułowanych danych.
    Trzykrotny spadek może byc z 3 do 1 lub z 3000 do tysiaca. W procentach to
    wygląda tak samo ,ale w piewrszym przypadku nie nadaja eis do wyciagania
    wnosków (zbyt duże proawdopodobieństwo losowości zmian) natomiast w drugim
    jak najbardziej można coś mówić.
    Żeby sprawdzić jak silny jest udział czynnika losowego mozna używać różnych
    technik statystycznych (testy proporcji, g, Chi ^2 itp..) jak chcesz
    podrzucić materiał do dyskusji to daj odnościk do źródła - wtedy mozna
    będzie się konkretnie wypowiedzieć.
    Pozdrawiam
    Paweł

  • 6. Data: 2004-11-16 13:33:35
    Od: "Immona" <n...@z...com.pl>

    Użytkownik "Pawel A." <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wnosków (zbyt duże proawdopodobieństwo losowości zmian) natomiast w drugim

    Tia, tam sa i liczby bezwzgledne i wszystko, ale juz mi grupa powiedziala,
    ze slanie tego na grupe nie jest dobrym pomyslem, wiec wycofuje sie z
    tematu. Statystycy nad tym siedza gdzie indziej - raport zawiera juz
    wnioski, ale bez interpretacji. Ciekawe jest to, co sie dzieje z kobietami,
    mlodzieza, pracujacymi na czarno i odplyw ludzi za granice.

    A jesli Cie interesuje statystyka zastosowana do rynku pracy, to w bodajze
    czerwcowym numerze "Rynku pracy" jest dobry artykul o analizie strumieniowej
    bezrobocia (dla nie-statystycznych: zamiast brac liczby zarejestrowanych,
    operuje sie na liczbach przeplywu z bezrobocia do pracy, z pracy do
    bezrobocia, z obu tych stanow do nieczynnosci zawodowej i na odwrot, co daje
    lepsza analize niz ilosc zarejestrowanych, bo moze sie zarejestrowac 10 000,
    wyrejestrowac 10 000 i dane o ilosci zarejestrowanych mowia, ze sie nic nie
    zmienilo). W ogole statystyka rynku pracy to pasjonujacy temat, ale tu
    off-topic :)

    I.

  • 7. Data: 2004-11-16 16:32:55
    Od: piotr <p...@N...wp.pl>

    Tue, 16 Nov 2004 12:32:03 +0100, na pl.praca.dyskusje, Immona napisał(a):
    > liczby osób wyłączonych z ewidencji bezrobotnych z powodu nie potwierdzania
    > gotowości do podejmowania pracy /o 6843 osoby/." czy
    Aż trudno uwierzyć w tak ogromny sukces w zwalczaniu bezrobocia!
    Brawo, rzeczywiście jest lepiej.

  • 8. Data: 2004-11-16 17:35:55
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    Immona wrote:

    > Moze postraszylam z tym "objetosciowym", bo to by bylo kilkanascie kilo po
    > pocieciu. Ale ok, wstrzymam sie. A na www za jakis czas tez bedzie pewnie
    > dostepne.

    Może wrzuć na pl.regionalne.wroclaw - właśnie trwa tam dyskusja o tym
    raporcie. Kilkanaście kilo to nie majątek nawet dla użytkowników GPRS.
    :)

    T.