PracaGrupypl.praca.dyskusjesprzątanie po pracy? › Re: sprzątanie po pracy?
    From: "Palik" <p...@T...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: sprzątanie po pracy?
    Date: Tue, 23 Feb 2010 18:23:38 +0100

    Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości
    news:4b830451$1@news.home.net.pl...
    > Pracuję na produkcji, ostatnio weszło nowe zarządzenie dyrekcji, gdzie
    > kazano nam sprzątać stanowisko po godzinach pracy. Znaczy pracujemy od
    > 7-15 i dopiero punkt 15 możemy rozpocząć sprzątanie. Czy takie zarządzenie
    > jest całkowicie zgodne z prawem, aby wykonywać dodatkową pracę za darmo po
    > godzinach? W sumie samo sprzątanie nie trwa długo, ale chodzi o sam fakt.

    Zawsze spotykałem się z opiniami,że pracodawca może wymusić [ale nie musi] 8
    godzin pracy na stanowisku z włączeniem obowiązku stawienia się na
    stanowisku w ubraniu roboczym [i zejściu w ubraniu roboczym po 8
    godzinach]...Sprzątanie uważam za czyność związaną z pracą i powinna się
    zakończyć do 8 godzin pracy [moim zdaniem]...

    Bo wyobraż sobie jakieś teoretyczne stanowisko gdzie po kilku godzinach
    pracy należałoby kilka godzin sprzątać... To wtedy pracownik pracowałby
    kilkanaście godzin...A żartując/; Gdyby po jakieś czynności należałoby
    przywrócić porządek przez przez 16 godzin to pracownik byłby zobowiązany
    przebywać w pracy non stop...8 godz produkcji i 16 godzin sprzatania

    Palik