PracaGrupypl.praca.dyskusje"specjaliści" vs "reszta świata" › Re: "specjaliści" vs "reszta świata"
    From: "Marcin" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: "specjaliści" vs "reszta świata"
    Date: Thu, 17 Apr 2003 16:47:48 +0200

    Witam

    Użytkownik "jelen" <j...@j...prv.pl> napisał w wiadomości
    news:b7mae6$fce$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > co wcale nie znaczy ze nie ma konkurencji...

    > jesli ktos sie decyduje na napisanie programu dl awindowsa moze napisac
    > rowniez dla linuxa

    Tak. Pod warunkiem, ze pisze sie go od poczatku. A w wiekszosci
    przedsiebiorstw juz sa programy i teraz sie je pielegnuje.
    A koszt przepisania programu w nowym srodowisku
    jest raczej duzy. I oczywiscie trwa. Nie mowiac juz
    o bledach, kotre zostaly wyeliminowane na drodze pielegnecji
    programu przez lata...
    Pewnym rozwiazaeniem byloby pisanie w javie i uruchomienie
    terazniejszej wersji w Windows a pozniej pod L:inuxem...

    > jest kilka calkiem ciekawych emulatorow pozwalajacych w miare normalnie
    > pracowac

    Gorzej ze stabilnoscia.
    Niektore progray sie wcale nie uruchamiaja:(

    > zalezy na czym sie zaczynasz uczyc

    Oczywiscie, ale, ze wiekszosc ludzi ma Windowsa to wiekszosc
    nowych tez ma Windowsa:)

    > cos za cos - jesli na 100 stanowiskach zaoszczedzisz po 2000
    > a przez miesiac bedzie slabiej...

    Ale te 2000 pln to wydatek raz na pare lat (powiedzy, ze na 3) gdy
    sie wymienia komputery. Mozna czesciej, mozna rzadziej oczywiscie.
    I sa one wrzucane w koszty (oczywiscie jak sie ma w co).

    A wymiana syatemu ma conajmniej dwie wady
    - wymienisz wszystkie systemy od razu to bedziesz mial spadek wydajnosci
    i duze koszty (nagle wszyscy pracownicy ida sie szkolic z obslugi Linuxa
    zamiast pracowac).
    - wymieniasz powoli to powstanie siec z roznymi systemami i pewnie
    pojawia sie konflikty we wspolpracy plus podwojne szkolenia administratorow
    (bo juz coraz czesciej jest Linux, ale Windows tez jest uzywany).

    > niewiele mniej - praktycznie 50% oemu co jest i tak cena duza

    Nie pamietam dokladnie, ale chyba ponizej 1 000 PLN
    za prawo do instalacji oprogramowania na wsyztkich komputerach w ramach
    wydzialu, a takze na prywatnych komputerach studentow i pracownikow.
    W sklad wchodza na pewno: Windows, Office, Visual Studio. Czy cos jeszcze
    to nie wiem.

    > chodzi o mentalnosc, a nie o brak konkurencji
    > wszyscy narzekaja na monopol (ktorego de facto nie ma)
    > narzekaja i nic wiecej ;-)

    Ja nie narzekam. Jest producent, sprzedaje za tyle ile mu
    sie podoba i jak ktos chce kupic to kupuje.
    Nie chce to nie kupuje.

    Uzywam Windowsa i Linuxa i czasami Solarisa.
    Osobiscie nie widze szans na zastapienie Windowsow przez inny
    system dla desktopow w najblizszym czasie.

    Pozdrawiam

    Marcin