PracaGrupypl.praca.dyskusje"specjaliści" vs "reszta świata" › Re: "specjaliści" vs "reszta świata"
  • Data: 2003-04-18 12:29:47
    Temat: Re: "specjaliści" vs "reszta świata"
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > wolny rynek to jedno, ale musi tez byc przestrzegane prawo o uczciwej
    > konkurencji.

    Antymonopole, ,,uczciwa konkurencja'' to wszystko oznaki niewiary w sile
    i samoregulacje wolnego rynku.

    Rozbijanie wielkich firm pod pretekstem ustaw antytrustowych to rozboj
    - panstwo nagle stwierdza ze ktos ma za duze wplywy wiec mu w leb?
    Jesli dzialaniami X, Y i Z osiagne 49% udzialu w rynku to jestem uczciwy,
    a jak przypadkiem w dokladnie ten sam sposob osiagne 75% to juz jestem
    nieuczciwy? Gdzie tu sens, gdzie logika?
    ja rozumiem, ze ochrona konsumenta.
    ale to oznacza, ze nie chcemy *wolnego* rynku.

    wolno mi byc wylacznym dystrybutorem na miasto X firmy Y, a Microsoftowi
    nie mozna byc wylacznym posiadaczem sterownikow do czegostam?
    Dla mnie to dokladnie to samo, tylko skala nieco inna.
    Albo jest rownosc praw, albo jej nie ma.
    Albo jest rownosc podatkow (poglowne) albo jej nie ma (podatek liniowy),
    albo jest rozboj w bialy dzien (progresja podatkowa) ;-)))

    Skala nie powinna swiadczyc o przestepstwie albo nie - w koncu
    czy ukradlem bulke, czy 8 tys. ton zlota, to jestem zlodziejem.

    pozdrawiam

    romekk