PracaGrupypl.praca.dyskusjesocjalisci atakuja › Re: socjalisci atakuja
  • Data: 2005-10-16 10:56:56
    Temat: Re: socjalisci atakuja
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 15 Oct 2005 15:58:27 +0200, Matrix wrote:

    >C/C++, poczatki w PHP ale szybko mi idze z nauką bo jak wiadomo bardzo
    >podobne do C, HTML, zapytania SQL, obsługa baz daych opartych na
    >MySQL, bardzo dobra znajomosc systemow Windows na poziomie
    >administratorskim (niestety tylko w takim zakresie na jaki pozwala
    >domowy komp), UNIX/LINUX bardziej jako desktop niz serwer, serwis
    >sprzetu klasy PC, dobrze sobie radze w Photoshopie np: przy retuszu
    >zdjec,bardzo dobra znajomosc programow inzynierskich typu AutoCAD (ale
    >to nie jest to co chcialbym w zyciu robic), z konfiguracja sieci mysle
> [...]

    Tak się zapytam czy CV piszesz pod firmę, czy masz szablon z
    wymienionymi umiejętnościami jak powyżej i ślesz go wszędzie?

    Jeśli uderzasz na skrypciarza od PHP, to pisz o php i sql, a w
    dodatkowych umiejętnościach o podstawach xhtml, js, css.
    Jeśli na programistę c++ to c++ i podstawy xml, sql.
    Jeśli startujesz do poważniejszej firmy to najlepiej by było jakbyś
    wymieniał znane Tobie techniki np. programowanie sieciowe (i w
    nawiasie listę języków w których umiesz to robić), wielowątkowe itd..

    Powyższe to przykłady, zatem jak czegoś nie umiesz to o tym raczej nie
    pisz. Nie ładuj do CV wszystkiego co umiesz, a tylko kilka rzeczy
    które mogą przydać się na konkretnym stanowisku.
    Jeśli wymagana jest Java, to można domyślić się że istnieje
    prawdopodobieństwo iż kiedyś trzeba będzie coś przeczytać z bazy
    danych (jdbc + sql), może gdzieś to posłać (xml: soap (axis)), a może
    coś na serwerze przetworzyć (jsp)). Przed napisaniem CV wejdź na
    stronę firmy i zobacz czym się zajmują, bo może coś jeszcze
    wywnioskujesz i np. napiszesz o podstawowej znajomości Tomcat'a (bo
    np. kiedyś coś puścili na OS, więc możliwe że sami używają narzędzi na
    licencji apache, bsd, os i podobnych).
    Napisz o znajomości narzędzi np. środowisk Eclipse, NetBeans;
    znajomości Ant lub Maven itd.

    Może ten styl trochę głupio będzie wyglądał, ale jeśli nie masz nic do
    wpisania w rubryce o doświadczeniu zawodowym to może warto spróbować.
    Pamiętaj tylko żeby to przejrzyście napisać, a nie tak jak ja to
    zrobiłem (może jakaś prosta tabelka z kolumnami: technologie, języki,
    narzędzia? Albo z jakimś zwięzłym opisem (będzie to świadczyło że
    tworzysz zrozumiały kod i używasz komentarzy)).
    Tylko bez przesady tzn. na siłę nie chwal się używaniem notacji
    węgierskiej przy pisaniu w C, bo możesz trafić na przeciwnika tego
    ohydnego ;-) stylu kodowania.

    Postaraj się zmieścić na jednej kartce. W tym celu wywal nieistotne
    informacje typu: stan cywilny, data urodzenia, hobby, ukończenie
    szkoły podstawowej ;-) Nie masz tyle doświadczenia żeby było to
    niemożliwe Jeśli już koniecznie chcesz na 2 kartkach się rozpisywać to
    zastanów się czy komuś będzie się chciało czytać rozlazłe wypociny
    absolwenta bez doświadczenia.

    Nie widziałem Twojego CV, więc może się okazać że niepotrzebnie tyle
    tego spłodziłem, ale może znajdziesz coś przydatnego.

    --
    pozdrawiam
    Bremse