PracaGrupypl.praca.dyskusjesocjalisci atakuja › Re: socjalisci atakuja
  • Data: 2005-10-15 11:32:42
    Temat: Re: socjalisci atakuja
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 15-10-2005 o 11:05:49 Jotte <t...@W...pl> napisał:

    > Sam fakt "dostania" (emerytury, renty) jak na razie gwarantuje państwo.
    > Tyle, że istnieje prawdopodobieństwo wręcz graniczące z pewnością, że to
    > co
    > dostaniemy (jeśli dożyjemy) to będzie ochłap.

    W porównaniu z czym?

    > ZUS to instytucja działająca w założeniu na zasadzie solidarności
    > społecznej.

    Sprostowanie. ZUS tak naprawdę nie jest żadną instytucją, a składka na ZUS
    nie jest żadną składką. Miedzy emeryturą a zasiłkiem i miedzy podatkiem a
    składką na ZUS nie ma żadnej istotnej różnicy.

    > Ty płacisz dziś na kogoś, jutro następni na Ciebie. Płacisz
    > także na tych, którzy z jakichś powodów nie mogą płacić albo sam do nich
    > należysz. Mechanizm ten co do zasady jest sensowny i masa krajów go
    > stosuje.

    I we wszystkich ten mechanizm pada. Co świadczy o jego sensowności.

    > Natomiast jego implementacja w Polsce... nóż mi się otwiera.
    > Zauważ, że żadna z kolejnych ekip rządzących nie próbuje nawet delikatnie
    > reformować ZUSu. I w najbliższym czasie nie spróbuje, bo to mina na którą
    > nikt nie chce wdepnąć.

    A to ciekawe: jakie reformy ZUSu są potrzebne?

    --
    "Chciałbym tylko zwrócić uwagę, że wnioski płynące z samego tylko
    życiowego doświadczenia czasami bywają mylące. Na przykład doświadczenie