PracaGrupypl.praca.dyskusjeselekcja CV wysyłanych e-mailem › Re: selekcja CV wysyłanych e-mailem
    From: b...@o...pl
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: selekcja CV wysyłanych e-mailem
    Date: 19 Mar 2003 13:51:23 +0100

    [ciach]
    > Ja preferuje wysyłanie e-mailem i moze zadajac to pytanie staram sie
    > zrozumieć dlaczego wiele moich aplikacji, które dokładnie odpowiadały
    > wymaganiom stawianym kandydatom, zostało zupełnie bez odpowiedzi.

    Z moich doświadczeń wynika że aplikacje wysłane mailem z reguły nie są brane
    pod uwagę (chyba że to firma do Ciebie uderza i np. w rozmowie telefonicznej
    prosi o przyslanie papierów na podany adres mailowy). Kiedyś łudziłem się że
    elektroniczny kanał komunikacj będzie preferowany jako wygodniejszy (np.
    ograniczają wielkość sterty papierów, można przeszukiwać dokumenty wg słów
    kluczowych etc). Pomagałem paru znajomym w poszukiwaniu pracy i nigdy nie było
    żadnego odzewu, mimo że w dwóch przypadkach kandydaci byli wprost stworzeni na
    oferowane stanowisko (co nie oznacza że musieli być przyjęci ale nie wyobrażam
    żeby rozmyślnie pominąć taką osobę przy interview). Co więcej - nigdy nikt nie
    odesłał nawet potwierdzenia przeczytania. Podejrzewam że podawanie firmowego
    adresu mailowego służy tylko pokazaniu "jacy to my jesteśmy elastyczni" a w
    praktyce adres ten jest sprawdzany przez osobę nie związaną z rekrutacją, która
    sprawdza pocztę raz na tydzień a nadesłane oferty odkłada "na potem dla pani
    Zosi", skutkiem czego do puli ofert rozpatrywanych trafiają tylko te nadesłane
    pocztą (je trudno pominąć, są materialne a ich sterta zawadza na biurku).

    Reasumując: radzę wysyłać i pocztą i mailem.

    Pozdrawiam,

    B.