PracaGrupypl.praca.dyskusjerozwiazanie umowy na zwolnieniu lekarskim i wymuszenie podpisania oswiadczenia › Re: rozwiazanie umowy na zwolnieniu lekarskim i wymuszenie podpisania oswiadczenia
    From: "Wielki Kot" <w...@a...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: rozwiazanie umowy na zwolnieniu lekarskim i wymuszenie podpisania
    oswiadczenia
    Date: Wed, 15 Jun 2005 22:58:58 +0200

    Użytkownik "werdom" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:d8ovr8$9ri$1@opal.futuro.pl...
    > Czesc,
    >
    > Pracodawca wypowiedzial mi umowe (osobiscie podpisalem) na zwolnieniu
    > lekarskim (straszyl, ze nie zaplaci pensji jak nie podpisze).

    Takie wypowiedzenie z mocy samego prawa jest NIE WAŻNE
    Niezależnie od tego czy byłeś w pracy na zwolnieniu czy tez nie - samo
    zwolnienie lekarskie nie jest jednozaczne z obowiązkiem pozostawania w łóżku
    (chyba, że jest zaznaczona opcja "chory powinien leżeć"

    Niezależnie od tego orzeczenie o nieważności wypowiedzenia WYDAJE TYLKO
    WŁAŚCIWY SĄD PRACY - do którego (niestety musisz napisać pozew).

    PS.
    Kolega Kaizen delikatnie się myli (w zakresie "widzenia" się z pracodawcą
    podczas zwolnienia chorobowego - nie ma przepisu, który by tego zabraniał, a
    wręcz jest nakaz DOSTARCZENIA zwolnienia w przeciągu 7 dni od daty
    wystawienia)

    > Teraz po zakonczeniu stosunku pracy domaga sie abym podpisal oswiadczenie,
    > ktorym podpisze sie pod stwierdzeniem, ze nie roszcze zadnych prestensji
    co
    > do zakonczonej pracy jak i wyplaconych pieniedzy (jest jedna
    kontrowersyjna
    > sprawa-wcale nie oczywista- dotyczaca premii za ostatni okres kiedy
    > pracowalem w firmie).

    ABSOLUTNIE NIC WIĘCEJ NIE PODPISUJ.
    Już samo podpisanie wypowiedzenia było błędem.

    > Pytanie:
    > 1. czy umowa jest wypowiedziana prawidlo czy jeszce moge (w marcu
    > wypowiedziana) zglosic sie do sadu? czego moge zadac? przywrocenia do
    pracy?
    > wyplacenia rekompensaty?

    1. Umowa jest wypowiedziana nieprawidłowo, możesz żądać od sądu albo
    przywrócenia do pracy albo ODSZKODOWANIA ZA BEZPRAWNE WYPOWIEDZENIE (oprócz
    tego przysługuje ci roszczenie o odszkodowanie ZA CZAS POZOSTAWANIA BEZ
    PRACY, ale tylko w granicach od 1 do 3 miesięcy twojego uposażenia (zaleznie
    od sytażu pracy upracodawcy)

    > 2. czy jesli podpisze to oswiadczenie (kusi mnie dalsza wspolpraca na
    innych
    > zasadach ale pod warunkiem podpisania oswiadczenia, wie, ze jestem w
    > ciezkiej sytuacji i kazda wspolpraca nawet na kiepskich warunkach mnie
    > ratuje) bede mogl pozniej wystapic do sadu pracy o zasadzenie spornej
    kwoty?
    > czy wogole takie osiadczenie jest wazne?

    Do sądu możesz wystąpić ZAWSZE....

    Po za tym Sąd Pracy nie zajmuje się wszelkimi innymi oświadczeniami NIE
    ZWIAZANYMI ZE STOSUNKIEM PRACY - np. współpracą na innych niż Umowa o Pracę
    zasadach (umowa o dzieło, zlecenie, kontrakt itp itd - ymi sprawami zajmują
    się WYDZIAŁY CYWILNE)

    > 3. wlasnie otrzymalem swiadectwo pracy - ile mam czasu aby podac firme do
    > sadu w zwiazku z wykonywana praca?

    Niestety tylko 14 dni...

    Wyjątkiem jest sytuacja gdy Pracodawca NIE POUCZYŁ cie o TERMINIE i
    mozliwości złożenia skargi, ale wtedy procedura się nieco wydłuża, bo jeśli
    minęło juz 14 dni od daty OTRZYMANIA wypowiedzenia to nakpierw występujesz
    do Rejonowego Sądu Pracy - z pozwem O PRZYWRÓCENIE TERMINU NA WNIESIENIE
    POZWU, i dopiero po przywróceniu terminu wystepujesz z Pozwem Własciwym o
    PRZYWRUCENIE DO PRACY i?LUB odszkodowanie.

    pzdr

    WK