PracaGrupypl.praca.dyskusje › rozwiązanie umowy na czas określony-ale jak?

  • 1. Data: 2004-02-12 16:14:56
    Temat: rozwiązanie umowy na czas określony-ale jak?
    Od: "markowski" <m...@p...com>

    witam
    mam podpisaną umowę na czas określony na 5 m-cy. Minęły 2 m-ce pracy i chcę
    ją zerwać bo nie odpowiada mi zbyt wiele rzeczy. Podobno nie mogę jej
    wypowiedzieć mojemu pracodawcy, mogę tylko ją rozwiązać za porozumieniem
    stron. Mam ochotę po prostu przyjśc do pracy i przedstawić oświadczenie
    gdzie stałoby ze za porozumieniem stron rozwiązuje umowę z dniem takim a
    takim. Czy pracodawca moze się nie zgodzić żebym rozwiązał umowę za
    porozumieniem stron? Co pracodawca może zrobić jeśli zostawię mu takie
    oświadczenie, on powie że się nie zgadza a ja następnego dnia po prostu nie
    przyjde do pracy? Czy wtedy może mnie pociągnąć do jakiejś
    odpowiedzialności? Czy może to uznać za porzucenie pracy i wystawić mi w
    związku z tym świadectwo pracy z ustaniem umowy przez porzucenie pracy przez
    pracownika? Podobno każdy jest wolnym człowiekim i istnieje coś takiego jak
    wolność pracy w Polsce, ale w przypadku umowy na czas określony jakoś tak
    nie za bardzo...
    Co sądzicie, poradzcie mi jak zrobić żeby było dobrze i żebym sobie nie
    nabrechtał w życiorysie. Dodam jeszcze tylko że mój pracodawca to ku#@!#!@
    jakich mało, przychodząc do pracy ani przez moment nie pomyślałem że moja
    praca zamieni się w piekło.
    pozdrawiam i z góry dziękuje za sensowne propozycje (dodam jeszcze od siebie
    że znam lekarzy ale nie lubię się uciekać do takich numerów, tym bardziej że
    odchodząc mam zamiar powiedzieć uczciwie i otwarcie dlaczego to robię i co
    mi nie odpowiada w tej firmie)
    marek

  • 2. Data: 2004-02-12 18:58:35
    Temat: Re: rozwiązanie umowy na czas określony-ale jak?
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 12 Feb 2004 17:14:56 +0100, "markowski"
    <m...@p...com> zakodował:

    >takim. Czy pracodawca moze się nie zgodzić żebym rozwiązał umowę za
    >porozumieniem stron?

    Może. Jak sama nazwa wskazuje - strony muszą się porozumieć i "zgodnie
    oświadczyć, że umowa ulega rozwiązaniu".

    >przyjde do pracy? Czy wtedy może mnie pociągnąć do jakiejś
    >odpowiedzialności?

    Tak, może zarządać naprawienia strat (max 3 miesięczne wynagrodzenia).

    > Czy może to uznać za porzucenie pracy i wystawić mi w
    >związku z tym świadectwo pracy z ustaniem umowy przez porzucenie pracy przez
    >pracownika?

    Formalnie nie ma czegoś takiego jak porzucenie. Jednak nie świadczenie
    pracy (bez usprawiedliwienia) jest naruszeniem podstawowych obowiązków
    pracownika i UPRAWNIA (nie zobowiązuje) pracodawcę do zwolnienia w
    trybie art. 52KP (tzw. dyscyplinarka).

    > Podobno każdy jest wolnym człowiekim i istnieje coś takiego jak
    >wolność pracy w Polsce, ale w przypadku umowy na czas określony jakoś tak
    >nie za bardzo...

    Dobrowolnie podpisałeś umowę na taki okres.

    >Co sądzicie, poradzcie mi jak zrobić żeby było dobrze i żebym sobie nie
    >nabrechtał w życiorysie.

    Przepracować te 5 miesięcy, albo namówić do podpisania porozumienia
    stron.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2004-02-12 19:32:56
    Od: "Kaktus" <p...@h...pl>

> [...]
    > stron. Mam ochotę po prostu przyjśc do pracy i przedstawić oświadczenie
    > gdzie stałoby ze za porozumieniem stron rozwiązuje umowę z dniem takim a

    Chyba nie rozumiesz słowa porozumienie.
    Możesz przedstawić prośbę o rozwiązanie umowy na mocy porozumienia stron.

    > Czy pracodawca moze się nie zgodzić żebym rozwiązał umowę za
    > porozumieniem stron?

    Oczywiście, że może. Do porozumienia potrzeba dobrej woli obu stron.

    > Co pracodawca może zrobić jeśli zostawię mu takie
    > oświadczenie, on powie że się nie zgadza a ja następnego dnia po prostu
    nie
    > przyjde do pracy?

    Może Cię zwolnić dyscyplinarnie.

> [...]
    jak
    > wolność pracy w Polsce, ale w przypadku umowy na czas określony jakoś tak

    Trzeba było o to zadbać w momencie jej podpisywania.

    > Co sądzicie, poradzcie mi jak zrobić żeby było dobrze i żebym sobie nie
    > nabrechtał w życiorysie.

    Dogadaj się z pracodawcą.

    --
    Paweł Jóźwicki
    p...@h...pl

  • 4. Data: 2004-02-12 19:46:46
    Od: Fumfol <f...@o...pl>

    markowski wrote:

> [...]
    > ją zerwać bo nie odpowiada mi zbyt wiele rzeczy. Podobno nie mogę jej
    > wypowiedzieć mojemu pracodawcy, mogę tylko ją rozwiązać za porozumieniem

    Z tego co sie orientuje, to mozesz ja zerwac za porozumieniem stron
    (pracodawca musi wyrazic zgode - wiec lepiej byc grzecznym), albo z 2
    tygodniowym wypowiedzeniem, ale wtedy na umowie musi byc specjalna
    klauzula dopuszczajaca taka mozliwosc. Jesli jej niema to trzeba pewnie
    poczekac do konca trwania umowy albo sie dogadywac.
    Mialem taka historie - bylo nie sympatycznie :)

    Tomek