PracaGrupypl.praca.dyskusje › świadectwo pracy z błędami

  • 1. Data: 2004-02-12 11:22:53
    Temat: świadectwo pracy z błędami
    Od: "Grzegorz" <s...@o...pl>

    Były pracodawca przesłał mi błędne świadectwo pracy (w ustępie 4. p4 wpisał że
    otrzymałem wynagrodzenie przewidziane w art.92 KP, tj. wynagrodzenie za czas
    choroby) mimo tego że w 2004 nie chorowałem. W ustępie 3 napisał że stosunek
    pracy został rozwiązany przez pracodawcę zgodnie z Art 26. p1 (sic!) z powodu
    likwidacji stanowiska pracy.

    Dziś otrzymałem sprostowane świadectwo pracy jednak teraz nie jest podana
    przyczyna rozwiązania umowy, jest tylko informacja że stosunek pracy został
    rozwiązany przez pracodawcę - zgodnie z Art. 30 par.1 p.2 KP. Z tego co
    pamiętam jeśli rozwiązanie umowy o pracę jest z winy pracodawcy powinien on
    podać w świadectwie pracy przyczynę rozwiązania umowy o pracę.

    Pytam na forum bo trudno się dziś dodzwonić do PIP. Proszę o poradę.
    pozdrawiam
    Grzegorz