PracaGrupypl.praca.dyskusjerozwiązanie umowy na czas określony › Re: rozwiązanie umowy na czas określony
    From: "ppp2" <p...@n...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: rozwiązanie umowy na czas określony
    Date: Fri, 5 Jan 2007 19:23:07 +0100

    Użytkownik "Kalisima" <n...@m...me> napisał w wiadomości
    news:enjrb4$pkb$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Hustar" <h...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Zwykle jest tak, że jeśli zapisy umowy są korzystniejsze dla praconika niż
    > kodeks pracy, to obowiązują zapisy w umowie ale w tym przypadku trudno
    > stwierdzić, co jest korzystniejsze dla pracownika, więc prawdopodobnie
    > można odwołać się także do kodeksu pracy. Na marginesie jeszcze może warto
    > zauważyć, że umowa na czas określony na 10 lat to ewidentne obejście
    > przepisów na niekorzyść pracownika, ponieważ w przypadku wypowiedzenia jej
    > przez pracodawcę ten nie musi podawać przyczyny wypowiedzenia.
> [...]

    Niestety, nie masz racji. W przypadku umowy na czas określony, jeżeli w
    umowie określono czas wypowiedzenia, to ten jest wiążący, bez względu na
    zapisy KP. Więc w tym przypadku bez względu na wszystko, okres wypowiedzenia
    to 3 miesiące. Co do obejscia, to z formalnego punktu widzenia wszystko jest
    w porządku. Nie ma w KP określonego maksymalnego czasu umowy o pracę.

    Na marginesie dodam, żejeżeli w umowie o pracę na czas określony nie było by
    zapisu o czasie wypowiedzenia, to takiej umowy NIE można by rozwiązać (tylko
    w trybie porozumienia stron)

    Pozdrawiam
    MK
    http://pmc.edu.pl