PracaGrupypl.praca.dyskusjerozwiązanie umowy na czas określony › Re: rozwiązanie umowy na czas określony
    From: "Kalisima" <n...@m...me>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: rozwiązanie umowy na czas określony
    Date: Thu, 4 Jan 2007 22:47:37 +0100

    Użytkownik "Hustar" <h...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:enjr8r$lt2$2@atlantis.news.tpi.pl...

    > Czy mogłabyś rozwinąć temat? Umowę podpisałem 2,5 roku temu jeżeli ma to
    > jakieś znaczenie.

    Obejście przepisów dotyczy pracodawcy. Przy tak długiej umowie pracodawca
    powinien zaproponować umowę na czas nieokreślony, chyba że z góry wiadomo,
    że dane stanowisko za 10 lat nie będzie miało racji bytu. Taką sytuację
    jednak trudno sobie wyobrazić w praktyce. Wypowiedzenia umowy na czas
    nieokreślony wymaga podania przez pracodawcę przyczyny wypowiedzenia, co nie
    zawsze jest dla niego takie proste. Zawarcie umowy na czas określony
    powoduje więc ograniczenie uprawnień pracownika, który może być zwolniony
    pod byle pretekstem.
    Kalisima