PracaGrupypl.praca.dyskusjerozwiązanie umowy bez wypowiedzenia › Re: rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    From: A Tennyson <tennyson-na-behape.biz>
    Subject: Re: rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia
    Date: Sun, 24 Jun 2007 12:13:18 +0100

    On Fri, 22 Jun 2007 12:20:56 +0200, Jackare wrote:

    > to nie ma nic do rzeczy. Przepisy BHP nakładają na pracodawcę taki
    > obowiązek:
    >
    > Rozp MPiPS z dn 1 .12.1998 w sprawie BHP na stanowiskach wyposażonych w
    > monitory ekranowe Dz.U. nr 148 poz. 973
    > Wymagania organizacyjne i wymagania dotyczące BHP z monitorami.

    [...]

    Jeśli dobrze odczytuję intencje Jurka, który rozpoczął wątek, to
    chciałby on zapewne wiedzieć, jaką przyczynę ma podać w piśmie swoim
    oświadczeniu woli o rozwiązaniu stosunku pracy bez wypowiedzenia z winy
    pracodawcy.
    Przywłaszczanie środków, które powinny trafić do ZUS wydaje się być jak
    najbardziej uzasadnionym powodem rozwiązania przez pracownika stosunku
    pracy w trybie bez wypowiedzenia. I ta przyczyna powinna w zupełności
    wystarczyć przed sądem pracy (jeśli pracodawca będzie na tyle bezczelny
    spróbuje poddać w wątpliwość zasadność rozwiązania umowy o pracę).
    Co do okularów korekcyjnych przy pracy na stanowisku z monitorami
    ekranowymi pracodawca ma obowiązek dofinansować, natomiast w praktyce
    udaje się często unikną takich kosztów. Np. w Państwowej Inspekcji Pracy
    inspektorzy pracy z reguły nie otrzymuja dofinansowania. Większość z
    nich stosuje komputery przenośne do których nie mają zastosowania
    przepisy bhp przy _monitorach_ekranowych_. Oprócz tego, jeśli już praca
    odbywa się faktycznie przy stacjonarnym stanowisku pracodawca wymaga,
    żeby praca była wykonywana w wymiarze powyżej 6 godzin dziennie.

    --
    "I the heir of all the ages, in the foremost files of time"

    Locksley Hall by Alfred, Lord Tennyson