PracaGrupypl.praca.dyskusje › rozwiazanie umowy a urlop wypoczynkowy

  • 1. Data: 2005-01-04 21:01:37
    Temat: rozwiazanie umowy a urlop wypoczynkowy
    Od: "JP" <j...@g...pl>

    Zaległy (za 2004 r) urlop wynosi 5 dni a za aktualny rok - pełny czyli 26
    dni. 1 kwietnia następuje rozwiąznie umowy o pracę (na czas nieokreślony
    jeśli to ma znaczenie). Dział personalny polecił wykorzystać _cały_ urlop
    (zaległy + aktualny) do końca okresu zatrudnienia w tym zakładzie czyli
    końca marca. O ile zaległy to sprawa jasna, to mam niepewność czy prawdziwe
    jest stwierdzenie kadr z urlopem za 2005 r i takie są przepisy? Czy np
    przysługuje wykorzystanie procentowego udziału urlopu czyli 26/4 dni w I
    kwartale, a może są inne rozwiązania? Chciałbym w nowym miejscu pracy
    również mieć możliwość urlopu. Proszę o wyjaśnienie.

    Jan Pardas

  • 2. Data: 2005-01-04 21:42:07
    Temat: Re: rozwiazanie umowy a urlop wypoczynkowy
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "JP" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    pracy
    > również mieć możliwość urlopu. Proszę o wyjaśnienie.

    Za 2005 r. przysługuje urlop proporcjonalny: 3/12 x 26 = 7 dni.
    Pozostała część u następnego pracodawcy.
    Pracownikom kadr przydałoby się solidne szkolenie lub podziękowanie za
    ich pracę.

    Pozdrawiam

    wa

  • 3. Data: 2005-01-04 21:51:26
    Od: "Iwona" <s...@g...pl>

    Witam,

> [...]
    > kwartale, a może są inne rozwiązania? Chciałbym w nowym miejscu pracy
    > również mieć możliwość urlopu. Proszę o wyjaśnienie.

    Zaległy urlop jak najbardziej powinien zostać wykorzystany (zgodnie z
    art.168 kp do końca pierwszego kwartału nastepnego roku kalendarzowego), a
    jeśli chodzi o urlop bierzący to zgodnie z art. 155 kp przysługuje ci on
    wymiarze proporcjonalnym do okresu przepracowanego u danego pracodawcy,
    czyli 26 dni /12 m-cy x 3 = 6,5 dnia po zaokrągleniu 7 dni.
    U nowego pracodawcy wykorzystasz resztę urlopu.

    Pozdrawiam. Iwona

  • 4. Data: 2005-01-05 17:53:04
    Od: "JP" <j...@g...pl>

    Bardzo wszystkim dziękuję za fachową pomoc.

    Jan P.

  • 5. Data: 2005-01-05 18:03:01
    Od: "jaca" <j...@g...net.pl>

    Jesli chcą cie wyslac na 26 dni z tytułu 2005 to idz!
    w nowej pracy bedzie ci przyslugiwac i tak proporcionalnie do
    przepracowanych miesiecy w nowej firmie... nie liczy sie ile byles na
    urlopie w starej firmie

    jacek

  • 6. Data: 2005-01-05 18:37:31
    Od: "Iwona" <s...@g...pl>

> [...]
    > w nowej pracy bedzie ci przyslugiwac i tak proporcionalnie do
    > przepracowanych miesiecy w nowej firmie... nie liczy sie ile byles na

    Zanim zaczniesz udzielać ludziom porad zorientuj sie najpierw w temacie. W
    powyższej sprawie odsyłam do KP.

  • 7. Data: 2005-01-05 19:18:52
    Od: "JP" <j...@g...pl>

    > Jesli chcą cie wyslac na 26 dni z tytułu 2005 to idz!

    Czy to może jest furtka (dziura czy jak to zwać) w przepisach?

    Jan P.

  • 8. Data: 2005-01-05 19:30:46
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    > Czy to może jest furtka (dziura czy jak to zwać) w przepisach?

    Jeżeli obecny pracodawca udzieli Ci 26 dni urlopu, mimo że nie musi
    (ale może), to wpisze do świadectwa pracy te 26 dni, co będzie
    oznaczać, że następny pracodawca w 2005 r. nie udzieli Ci już ani 1
    dnia urlopu wypoczynkowego. I to jest Twoja furtka.

    wa