PracaGrupypl.praca.dyskusjerozwiazanie umowy a urlop wypoczynkowy › Re: rozwiazanie umowy a urlop wypoczynkowy
  • From: "Iwona" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: rozwiazanie umowy a urlop wypoczynkowy
    Date: Tue, 4 Jan 2005 22:51:26 +0100

    Witam,

    > Zaległy (za 2004 r) urlop wynosi 5 dni a za aktualny rok - pełny czyli 26
    > dni. 1 kwietnia następuje rozwiąznie umowy o pracę (na czas nieokreślony
    > jeśli to ma znaczenie). Dział personalny polecił wykorzystać _cały_ urlop
    > (zaległy + aktualny) do końca okresu zatrudnienia w tym zakładzie czyli
    > końca marca. O ile zaległy to sprawa jasna, to mam niepewność czy
    > prawdziwe
    > jest stwierdzenie kadr z urlopem za 2005 r i takie są przepisy? Czy np
    > przysługuje wykorzystanie procentowego udziału urlopu czyli 26/4 dni w I
> [...]

    Zaległy urlop jak najbardziej powinien zostać wykorzystany (zgodnie z
    art.168 kp do końca pierwszego kwartału nastepnego roku kalendarzowego), a
    jeśli chodzi o urlop bierzący to zgodnie z art. 155 kp przysługuje ci on
    wymiarze proporcjonalnym do okresu przepracowanego u danego pracodawcy,
    czyli 26 dni /12 m-cy x 3 = 6,5 dnia po zaokrągleniu 7 dni.
    U nowego pracodawcy wykorzystasz resztę urlopu.

    Pozdrawiam. Iwona